Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: توزیع جاذبه‌های شهری از اولویت‌های این اداره‌کل بوده و باعث توزیع ثروت در همه نقاط شهر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های حوزه گردشگری، مسئله توزیع جاذبه‌های شهری است، افزود: این امر باعث خواهد شد که گردشگر درهمه نقاط شهر حضور داشته و این حضور، خود باعث توزیع ثروت در همه نقاط شهر خواهد شد.

او با یادآوری اینکه طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، زنجان به لحاظ امنیت و برخوردر مناسب میزبان جزو استان‌هایی است که بیشترین رضایت‌مندی را از طرف گردشگران به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بحث امنیت و برخورد مناسب میزبان دو مقوله اصلی توسعه مقصد گردشگری به‌شمار می‌رود و خوشبختانه زنجان استانی است که رتبه برتر را در این زمینه از آن خود کرده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان، همچنین به نارضایتی‌هایی که از سوی گردشگران وجود داشت نیز اشاره کرد و گفت: در نظرسنجی‌های صورت گرفته، کم‌ترین رضایت با 49 درصد مربوط به تعطیلی مراکز خدمات‌رسان در ایام نوروز بود که معتقدیم این امر باید در سال‌های آینده به گونه‌ای مدیریت شود که شاهد رونق مراکز خدمات‌رسان در این ایام که فرصت مناسبی برای رونق شهر است، باشیم.

رحمتی با اشاره به اینکه زنجان در بحث برگزاری رویدادهای بین‌المللی توانست رتبه اول را از آن خود کند، ادامه داد: علاوه بر این، زنجان در بحث صنایع‌دستی نیز جزو استان‌هایی است که توانسته است جایگاه خوبی را برای خود ایجاد کند. به عنوان مثال، در سال 92 تعداد مراکز فروش صنایع‌دستی در زنجان 70 فروشگاه بود که این تعداد به 387 فروشگاه رسیده و باعث ایجاد اشتغال برای 1000 نفر شده که حاکی از توسعه صنایع‌دستی در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با یادآوری اینکه امسال شاهد فعالیت 30 خانه بوم‌گردی در استان خواهیم بود، افزود: یکی از شاخص‌های اصلی در حوزه گردشگری، حضور گردشگران خارجی است که تا سال 92 تعداد 986 گردشگر خارجی از گنبد سلطانیه بازدید کرده بودند که این تعداد در سال‌جاری از مرز شش‌هزار گردشگر خارجی گذشت و می‌توان گفت شیب قابل توجهی در رشد گردشگری خارجی شاهد بودیم.

او در ادامه از آماده‌سازی خانه حکیمیان به‌عنوان موزه فرهنگ عامه که قرار است از تیرماه سال آینده تجهیز شود، یاد کرد و گفت: معتقدیم با تجهیز این اماکن، شاهد افزایش جاذبه‌های گردشگری درون‌شهری و توزیع مناسب آن‌ها خواهیم بود که این روند باعث خواهد شد تا با توزیع ثروت، شاهد توسعه گردشگری در همه نقاط شهر خواهیم بود.

رحمتی با اشاره به اینکه تلاش‌ها در این راستا بوده که زنجان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود، اظهار کرد: برای تحقق این مهم، اقدامات زیادی صورت گرفته که می‌توان به راه‌اندازی اولین قطار مقصد گردشگری به زنجان که در ایام برگزاری جشنواره ملی آش محقق شد، اشاره کرد و همه این اقدامات منتج به این شده است تا جاذبه‌های گردشگری استان را به خوبی معرفی کنیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های سال آینده در حوزه گردشگری، بالا بردن میزان ماندگاری گردشگر در استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: در 11 ماهه امسال شاهد اقامت 516 هزار و 379 نفر در اقامت‌گاه‌های استان بودیم که از این تعداد، 51 هزار و 129 نفر در هتل‌ها اسکان یافته بودند.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">