Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی زنجان اعلام کرد: جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی با محوریت استعدادیابی آشپزی از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۲ مرداد ماه سال ۹۷ در استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی ، صبح امروز، ۱۹ تیرماه در زنجان گفت: این رویداد شامل دو بخش اصلی مسابقه و جشنواره خواهد بود. این مسابقه در سه بخش به منظور استعداد یابی و استفاده از غذاهای سنتی، رقابت بین آشپزان حرفه ای به منظور انتخاب اساتید از بین آنها و نیز رتبه بندی رستوران ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: در پایان جشنواره نیز ۵ آشپز برگزیده برای شرکت در جشنواره بین المللی گردشگری در بهمن ماه سالجاری معرفی می شوند.

به گفته رحمتی در این جشنواره ۲۰ غرفه به آشپزی اختصاص دارد و ۶۰ غرفه نیز به صنایع دستی، صنایع غذایی و ... اختصاص می یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص اهداف برپایی این جشنواره عنوان کرد:  احیا و ترویج غذاهای سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری، هدایت استعداد های آشپزی بویژه جوانان به سوی راه اندازی کسب وکار مستقل، برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و تحرک اجتماعی، توجه به غذای سنتی به عنوان سوغات محلی ، ملی و بین المللی و تجاری سازی آن، توسعۀ نقش غذا های محلی در منو های هتل ها و واحدهای پذیرائی و کترینگ ها از جمله اهداف برپایی جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان است.

رحمتی بر شناسایی استعدادهای آشپزی در استان به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران بیان کرد: شناسائی استعداد های شهروندان و آموزش های تکمیلی و بکارگیری آنها در هتل ها و مراکز پذیرائی و ایجاد زمینه های اشتغال جوانان از اهداف اصلی این جشنواره است.

وی در خصوص محتوای جشنواره گفت: برگزاری مسابقه مراکز عرضه غذا، برگزاری مسابقه استعدادیابی آشپزان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی ، برگزاری برنامه‌های فرهنگی ، انتخاب برترین‌های مراکز عرضه غذا و انتخاب استعدادهای آشپزی استان محتوای جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی را تشکیل می دهد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">