Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

پژوهشگران می‌گویند بقایای گوسفند مومیایی که پیشتر در معدن نمک چهرآباد زنجان در ایران یافت شده است به ۱۶۰۰ سال پیش بازمی‌گردد و زوایایی تازه از زیست‌بوم این ناحیه از ایران را در زمان ساسانیان آشکار می‌کند.

تیمی از متخصصان ژنتیک و باستان‌شناسی از ایرلند، فرانسه، آلمان، اتریش و ایران توانسته‌اند ژنوم گوسفند باستانی کشف‌شده را توالی‌یابی کنند، امری که اطلاعات تازه‌ای از نوع گوسفندان در این منطقه از خاورنزدیک و پرورش آن‌ها توسط مردم محلی را آشکار کرده است.

در جریان این تحقیق یک تیم از متخصصان ژنتیک کالج ترینیتی دوبلین در ایرلند با استخراج ژنوم از یک برش کوچک پوست ساق پای گوسفند، آن را مورد مطالعه قرار دادند. در حالی که ژنوم حیوانی و انسانی دنیای باستان معمولا آسیب‌دیده و تکه‌تکه یافت می‌شود، معدن نمک باعث شده است تا بافت نرم و مواد بیولوژیکی جسد به صورت خوبی حفظ شده و ژنوم این گوسفند به شکلی یکپارچه و مناسب حفظ شود .

در دومین نشست کارگروه گردشگری جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذینفع پتانسیل‌ها، طرح‌ها و پیشنهادات در راستای استفاده از این فرصت برای جذب حداکثری گردشگران جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ مطرح شد.

World Tourism Day 2021

توسط در تاریخ ۲۷ تیر ۱۴۰۰

فروشگاه لوازم ورزشی اسدی - زنجان

توسط در تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۰

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر ضرورت استمرار حمایت از فعالان گردشگری و پیگیری بیش از پیش اجرای بسته‌های حمایتی گفت: «قرار گرفتن تاسیسات گردشگری در گروه یک رتبه‌بندی مشاغل کرونا موثرترین اقدام حمایتی است که در کنار بسته‌های حمایتی سه گانه انجام شد.»