Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «طبق پیگیری‌های به‌عمل آمده، "استفساریه" به‌منظور رفع ابهام و از میان برداشتن موانع حقوقی بیمه راهنمایان در بودجه دولت، از سوی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی صادر و برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.»

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری با بیان این خبر، افزود: «نقش راهنمایان همواره برای وزارت بسیار مهم و دارای اولویت بوده است، بنابراین پیگیری دغدغه‌ها، مشکلات و چالش‌های آن‌ها پیوسته در اهم برنامه‌ها و سیاست‌هایمان در نظر گرفته شده است، به نحوی که در جریان بحران کرونا نیز با وجود این‌که راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی بیشترین چالش‌های حقوقی مربوط به ثبت‌نام و اخذ تسهیلات کرونا را داشتند، اما با پیگیری‌ها و اصراری که توسط وزارت انجام شد این گروه نیز همانند سایر حوزه‌ها از بسته‌های حمایتی دولت برخوردار شدند.» 

موزه شهدای زنجان (خانه توفیقی)

توسط در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۹۹

طبخ جغوربغور زنجان در ۲ دقیقه

توسط در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۹

تصویر و تدوین: مجتبی جعفرلو

قاضی دادگاهی در مازندران برای متهمانی که سال گذشته یک گردشگر آلمانی را در مازندران مورد ضرب و جرح قرار داده و اموال او را سرقت کرده بودند، حکمی «غیرمعمول» صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در روز پنج‌شنبه، ۲۰ آذرماه، قاضی یک دادگاه در مازندران در خصوص جنبه عمومی جرم هر شش متهم این پرونده را علاوه بر حبس و شلاق تعزیری به دو مورد «حکم سبز» نیز محکوم کرد.

بر اساس این بخش از حکم قاضی، متهمان علاوه بر عذرخواهی از این تبعه آلمانی در یکی از رسانه‌های خبری رسمی کشور باید بروشور معرفی یک مجمع خیرین حمایت از کودکان سرطانی را توزیع و صندوق‌های کمک به این مجمع را در شهرستان تنکابن و توابع آن پخش و جمع‌آوری ‌کنند.

فیلیپ مارک‌گراف، جوان ۲۸ ساله‌ آلمانی، پس از رهایی از بیماری سرطان تصمیم گرفت با دوچرخه مسیری ۲۰ هزار کیلومتری را از طریق ترکیه، ارمنستان، ایران و پاکستان طی کند، از هیمالیا و پامیر بگذرد و به مقصد خود در جنوب هند برسد.

این دوچرخه‌سوار آلمانی که در چارچوب این پروژه به جمع‌آوری کمک مالی برای بیماران سرطانی می‌پرداخت، دوم مردادماه سال ۱۳۹۸ در شهر نشتارود مازندران مورد حمله چند مهاجم قرار گرفت، از ناحیه فک و استخوان صورت به شدت مجروح و وسایلش دزدیده شد.

در پی این حادثه، به نوشته روزنامه همشهری، «مردم و مسئولین این شهر... با حضور در بیمارستان و اهدای هدایای نفیس سنتی از این گردشگر خارجی دلجویی و عذرخواهی کردند» و پلیس ضاربان را دستگیر کرد.

خبر مرتبط:

جهانگرد آلمانی که در ایران کتک خورد و وسایلش دزدیده شد، می گوید به سفرش ادامه می دهد

GSTC Destination Map

توسط در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹

Tashvir Holy Fire Temple

توسط در تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۹۹

آتشکده تشویر، شهرستان طارم، استان زنجان

مطلب مرتبط:

آتشکده پیرچم

Pircham Holy Fire Temple

ششم آذر، روز ملی پرنده نگری

توسط در تاریخ ۰۴ آذر ۱۳۹۹

پوستر اختصاصی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به مناسبت ششم آذر روز ملی پرنده نگری