Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

به گزارش یول‌پرس ، مدیر فرودگاه زنجان گفت: پرواز زنجان – مشهد و زنجان – کیش و بالعکس  به دلیل استقبال کم زنجانی ها لغو شد.

۱-اتصال آسان به غرب وشمالغرب و کوتاه شدن مسیر ارتباطی شمال کشور و کاهش مسیر استانهای(آذربایجانهای شرقی و غربی، اردبیل، کردستان،) به بیش از ۱۰۰کیلومتر

۲-کاهش بار ترافیکی و تصادفات جاده ای مسیر منجیل به رشت

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم 11 تا 13 اردیبهشت 97 در زنجان برگزار می شود.

۶ خطای فاحش در آمار سفرهای نوروزی

توسط در تاریخ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

ندا زرندیان / دانشجوی دکترای گردشگری

این روزها خبر خوش افزایش آمار سفر داخلی تا سقف ۲۰ درصد در فضای مجازی و رسانه‌ها، مکررا مورد اشاره قرار گرفته است. اما بازخوانی این اعداد درخشان در چارچوب توسعه پایدار و تصاویر دلخراش از مقاصد سفر در کشور، خواب طلایی توسعه صحیح گردشگری را آشفته می‌سازد. آیا این اعداد به واقع نمایانگر پیشروی مطلوب ما در زمینه سفرهای داخلی است یا تنها به مثابه طبلی توخالی است که صدای آن مانع از شنیدن واقعیت‌ها و نقایص موجود در مسیر توسعه این صنعت شده است؟

فرمول مبهم آمار در گردشگری

توسط در تاریخ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

دنیای اقتصاد : درحالی که در نخستین نشست سال ۹۷ علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در مورد استفاده از حساب‌های اقماری در حوزه گردشگری ابراز امیدواری شده بود که امسال بتوانند این اقدام را عملی کنند، ولی معاون گردشگری این سازمان در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» تاکید دارد که آمار سفرهای نوروزی براساس حساب‌های اقماری گردشگری منتشر شده‌است.

جاماندن ۵۸درصد مردم از سفر نوروزی

توسط در تاریخ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

دنیای اقتصاد : درحالی که بنا بر آمار رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ۷۴میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز در کشور ثبت شده، آخرین نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می‌دهد بیش از ۵۸درصد از مردم در ایام نوروز امسال از شهرستان محل زندگی خود بیرون نرفته‌اند. آمارهای رسمی همچنین در شرایطی خبر از افزایش ۲۰درصدی سفرهای نوروزی می‌دادند، که نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد بیش از ۳۲درصد از کسانی که از قطار این سفرها جامانده‌اند، به دلیل مشکلات مالی خانه‌نشین بوده‌اند و بیش از ۸۷درصد با اتومبیل شخصی به مسافرت رفته‌اند.

۵ چالش در انتخاب شعار گردشگری

توسط در تاریخ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

ایجاد شعار برای مقاصد گردشگری پیچیده ‌راز ایجاد شعار برای محصولات دیگر است. علت آن هم وجود فاکتورهای گوناگونی است که تجربه‌های گردشگر را می‌سازند. علاوه‌بر این، وجود شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هر مقصد است که باید در شعارهای گردشگری درنظر گرفته شوند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد یافتن شعار موفقی که مقصد گردشگری را به خوبی ترویج کند، کمی ‌سخت و نامطمئن است.

Switzerland Tourist at Mirbaha Historical Bridge, Zanjan, Iran

توسط در تاریخ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

Photo Date: April 16 2018