Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خبر داد: آلادغلار یا کوههای رنگی زنجان- ماهنشان از اعجاز بی نظیر طبیعت در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند، ظهر امروز، 27 بهمن ماه در زنجان اظهار کرد: با تصویب شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی ، آلاداغلار یا کوههای رنگی زنجان-ماهنشان که یک پدیده طبیعی زیبا متعلق به 15 میلیون سال قبل است در فهرست میراث طبیعی ثبت شد.

او ادامه داد: آلادغلار نام محلی کوهها و تپه های رنگی است که بخش اعظم آن در استان زنجان قرار گرفته است و در اطراف این کوهها روستاهای وجود دارد که زیبایی این منطقه را دوچندان نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در مورد چگونگی ایجاد این کوهها گفت: 15 میلیون سال قبل در پروسه تشکیل کوهها و حوضچه های قاره ای این منطقه رسوبات آهنی وجود داشته که در واقع می توان گفت هر یک از رنگ های آن نشانگر وجود یک ماده معدنی خاص است.

ارجمند در خصوص موقیعت جغرافیایی این اثر عنوان کرد: کوههای رنگی زنجان- ماهنشان از 2 کیلومتری معدن نمک چهرآباد زنجان آغاز شده و در بخش اعظم اتوبان زنجان-تبریز قابل مشاده است.

گفتنی است این کوه‌ها و تپه‌های رسی به سبب رنگشان به ویژه رنگ قرمز، قهوه ای، سبز، زرد، سفید و نارنجی در شرایط نور مناسب خصوصا پس از یک بارندگی اندک که خاک‌ را کمی خیس می‌کند با آن کنتراست زیبا، سوژه بی‌نظیری برای عکاسان – فیلمسازان و طبیعت گردان به شمار می‌رود.

اگر قصد تماشای این جاذبه بی‌نظیر را دارید در مسیر حرکت از سمت زنجان به طرف شهرستان ماهنشان در دو طرف جاده این کوه‌های رنگین خودنمایی می‌کنند.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">