Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

ترجمه گفتگوی اختصاصی تلویزیون CNN با فاطمه

این داستان فاطمه ، تنها زنی است که به عنوان راهنمای تور در افغانستان کار می کند. این دختر 22 ساله (که خواست CNN از نام خانوادگی اش به دلایل ایمنی استفاده نکند) که دامداری می‌کرد و اکنون گردشگران را در خیابان‌های هرات، سومین شهر بزرگ افغانستان هدایت می کند.

فاطمه ، کوچکترین فرزند از میان هشت فرزند، تنها کسی است که از بین خواهران و برادرانش ازدواج نکرده و تحصیل کرده است. او در روستایی در استان گوهر بزرگ شد، جایی که می گوید هیچ مدرسه ای برای دختران وجود ندارد، اما خانواده اش را متقاعد کرد اگر درآمد کافی از گله داری به دست آورند، اجازه بدهند او درس بخواند.

وقتی فاطمه نه‌ساله بود، خانواده او در هرات ساکن شدند. با اینکه او می‌توانست تحصیلات رسمی و غیر رسمی داشته باشد، اما اغلب در خانه می‌ماند تا به مادرش کمک کند. تحصیل کردن به سادگی ثبت‌نام در جامعه جامع محلی ساده نبود.

او می‌گوید توانایی تهیه دفترچه نداشت و بجای آن با یک تکه چوب بر روی شنها می‌نوشت. او زبان انگلیسی را با گوش دادن به رادیو بی بی سی تمرین می‌کرد، زمانی که در بالای تپه‌ها بوده است.

بر خلاف برخی از کودکان، فاطمه در رویای کار در توریسم بزرگ نشد. حتی برای زنان کار کردن مرسوم نبود، او می‌گوید که او حتی نمی‌دانست که راهنمای تور یک شغل است.

او می‌گوید: " من در طول این سال‌ها فکر می‌کردم که نشستن در خانه هیچ مشکل را حل نمی‌کند." او گفت: " برادران و خواهران من مجبور به ازدواج شدند. برای من خیلی غم‌انگیز بود. من تصمیم گرفتم که به سنت آن‌ها ادامه ندهم. به این ترتیب من تصمیم گرفتم که کار کنم."

اولین گام: کار بر روی زبان انگلیسی او. فاطمه وارد فیس شد و شروع به پیوستن به گروه‌هایی برای علاقه‌مند شدن به تاریخ کرد. او گفت که از افرادی که فقط افغانستان را به عنوان محل جنگ و درگیری می‌شناختند، خسته شده‌ است، می‌گوید که شروع به نوشتن پست‌های منظم در مورد مکان‌هایی در کشور خود کرده‌ است که ممکن است خارجیان از آن اطلاعی نداشته باشند.

هرات در شمال غربی افغانستان است ، فاصله زیادی با مرزهای ایران و ترکمنستان ندارد و از قرن پنجم قبل از میلاد سکونت در آن وجود داشته و آن را به مکانی جالب برای علاقمندان تاریخ و پیشرفت تبدیل کرده است.

بعد از شروع به نوشتن پست خود، همه چیز تغییر کرد.

فاطمه می‌گوید که شروع به دریافت نظرات و پاسخ‌های دوستان جدید آنلاین خود کرده‌است. در سال ۲۰۲۰، یکی از آن‌ها - - مردی که به نام "Big Tom" شناخته می‌شود - به او گفت که قصد دارد در افغانستان سفر کند و مایل است او را در هرات نشان دهد؟

پاسخ فاطمه به او مثبت بود. آن‌ها به ارگ هرات رفتند و به موزه ملی و یک قهوه‌خانه سنتی رفتند.

تام او را به فرد دیگری توصیه کرد و فاطمه به کار کردن به صورت شفاهی ادامه داد. سرانجام او به مرکز توجه untamed Borders، یک آژانس مسافرتی تخصصی که در سفر به مناطق خارج از دسترس تخصص دارد، مراجعه کرد.

پس از ملاقات فاطمه و سفر با او، تام توصیه کرد که شرکت او را استخدام کند. و آن‌ها او را در اواخر سال ۲۰۲۰ استخدام کردند، که نشان می‌دهد چگونه این زن جوان به اولین راهنمای سفر حرفه‌ای زن تبدیل شد.

جیمز ویلکاکس، موسس شرکت بردرز می‌گوید: " داشتن یک راهنمای زن به میهمانان یک دیدگاه کاملا جدید می‌دهد."

فاطمه که به عنوان یک راهنمای خوب شناخته می‌شود،به میهمانان ما به عنوان یک زن افغان بینش شخصی می‌دهد. ما سعی می‌کنیم به میهمانان یک چارچوب اطلاعاتی بدهیم تا به تجربیاتی که در افغانستان دارند، کمک کنیم و فاطمه به شیوه‌ای بزرگ به این موضوع می‌افزاید."

فاطمه می گوید: "در آینده می خواهم درباره دخترانی مثل خواهرانم بنویسم."

شغل جدید فاطمه باعث ایجاد اختلافاتی در خانواده سنتی وی در زمانی شد که خواهران و برادران وی نظرات محافظه کارانه پدرشان را به چالش می کشیدند.

او از استقلال خود را دفاع کرد و به پدرش گفت: "در حال حاضر ، خواهران و برادران من [میگویند] که اگر ما در زندگی راضی نیستیم به خاطر توست. اگر اکنون زندگی بدی دارم به خاطر من است."
اگر چه او به محل کار فاطمه رفته است ، اما می گوید "مادرش همیشه دعای خیر کرده است. مادرم خوشحال است. او از من حمایت می کند. در حال حاضر ، او همه چیز من است."

جاده صخره ای هموارتر می شود
البته پیشگام بودن هرگز آسان نیست.
فاطمه می گوید بسیاری از افراد در زندگی او ، از جمله برخی از اعضای خانواده خودش ، به او گفته اند که کار کردن برای یک زن بیش از حد خطرناک است ، خصوصاً اگر این به معنای تعامل با مردان دیگر باشد.

او می‌گوید که کودکان به او سنگ پرتاب کرده‌اند در حالی که او در حال هدایت توریست‌ها در وسط بازار محلی بوده است. مردم به او ناسزا می‌گفتند.

متاسفانه این ها تجربه‌های منحصر به فرد نیستند. براساس اطلاعات سازمان ملل، تنها حدود ۱۹ درصد از زنان افغانستان خارج از خانه کار می‌کنند.

فاطمه از پول کار خود برای ثبت نام در دانشگاه استفاده کرده است.

نهاد سازمان ملل برای برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان ، معروف به زنان سازمان ملل متحد ، توضیح می دهد: "حدود 64٪ تن از افغان ها موافقت می کنند که زنان باید در خارج از خانه کار کنند ، با این حال آنها هنوز هم با موانع زیادی روبرو هستند. ، از جمله محدودیت ها ، آزار و اذیت ، تبعیض و خشونت ، و همچنین موانع عملی مانند کمبود تجربه شغلی ، مهارت های شغلی و آموزش ".

فاطمه می‌گوید که حمایت کارفرمایان و افرادی که از طریق تورها با او روبرو شده‌اند، چیزی است که انگیزه وی را حفظ می‌کند. همچنین دلالت بر این موضوع دارد که اگر او رها شود چه اتفاقی ممکن است رخ دهد: " چالش‌ها همیشه بخشی از زندگی من هستند. اگر من تسلیم شوم، دیگر زنان هرگز آغاز نخواهند شد."

برای اینکه خود را در امان نگه دارد، با فروتنی لباس می‌پوشد و هرگز اواخر شب با یک گروه بیرون نمی رود.

صنعت گردشگری افغانستان در دهه ۱۹۷۰ به اوج خود رسید و به طور متوسط ۹۰،۰۰۰ گردشگر خارجی در سال به این کشور می‌آیند. اطلاعات نادرست و متناقض است، اما در سال ۲۰۱۳ معاون وزیر گردشگری کشور به نیویورک‌تایمز گفت که این تعداد به ۱۵ تا ۲۰،۰۰۰ نفر در سال نزدیک‌تر است.

بسیاری از کشورها ، از جمله ایالات متحده ، مشاوران سفر دارند و شهروندان خود را تشویق می کنند که از افغانستان بازدید نکنند.

با این حال ، انتخاب کدام کشورها برای بازدید و چگونه می تواند تفاوت چشمگیری در زمین ایجاد کند. گردشگری صنعتی است که در آن به همه نیازی نیست مدرک دانشگاهی داشته باشد، که می‌تواند باعث شود بار ورودی پایین و آسان‌تر شود.

راهنمای تور فاطمه توسط خانواده حمایت میشود و این به این معنی است که او می‌تواند به کالج برود. فاطمه پس از عبور از امتحانات ورودی، می‌گوید که او می‌تواند در دانشگاه هرات ثبت‌نام کند و اکنون در حال تحصیل روزنامه‌نگاری است. در طرف دیگر، او می‌گوید که به انگلیسی ۴۱ دختر را در یک مدرسه پناهندگان آموزش می‌دهد.

او می گوید ، تحصیلات فقط برای او نیست. فاطیما خواهرزاده ها و خواهرزاده های خود را به صورت خصوصب در انگلیسی راهنمایی می کند و به آنها کمک می کند و هزینه برخی از مدارس و لوازم آنها را پرداخت کنند. این یک تغییر نسلی در عمل است - پسران و دختران خواهر و برادر که نمی توانند تحصیل کنند ، اکنون به مدارس دولتی می روند.

اگر سفر در خالص ترین شکل خود گسترش دید ما در مورد جهان پیرامون ما باشد ، مطمئناً این امر برای فاطمه صدق می کند ، حتی اگر او کسی باشد که به جای بازدید از کشور خود ، سرزمین مادری خود را به مردم نشان دهد.

او می گوید که آرزو دارد مدتی تغییر نقش بدهد و اجازه دهد شخص دیگری او را راهنمایی کند - گزینه اصلی او برای مقصد سفر ، مناسب یک عاشق تاریخ و فرهنگ ، تبت است.

گرچه بیشتر رویاهای فاطمه به خانه نزدیکتر است. او می گوید امیدوار است مدرسه ای برای آموزش راهنمایان تور باز کند. او می گوید این امکان برای دختران و پسران وجود دارد ، اما "خانمها اول" ، زیرا فرصت های شغلی کمتری برای زنان در دسترس است.

وی می گوید: "من اولین بانوی افغانستان هستم که مردم را راهنمایی می کنم ، اما نمی خواهم آخرین نفر باشم."

https://edition.cnn.com/travel/article/female-tour-guide-afghanistan-fatima-dst/index.htm

کلمات کلیدی:

international-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">