Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

اجلاس سراسری روسای انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری ایران به مدت سه روز از 4 تا 6 آذر 1395 در استان مرکزی برگزار شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری کشور گفت: من همواره شاهد فعالیت های تشکیلاتی و منسجم شما در عرصه گردشگری بودم و انرژی و اطلاعات خوب دریافت کرده ام و این یعنی شما نگاهی حرفه ای دارید.

مرتضی رحمانی موحد از تجدیدنظر در آئین نامه راهنمایان به عنوان یک کار جمعی و موفق نام برد و یادآور شد: در راستای تدوین سند توسعه گردشگری اصلاح آئین نامه راهنمایان گردشگری با حضور افراد حرفه ای انجام شد و در هیات دولت هم به تصویب رسید. همچنین در حال بررسی نهایی بر روی سند طبیعت گردی هستیم و در حال تهیه دستور العمل تورهای کویرنوردی هستیم.

وی تاکید کرد: مرجع صدور کارت راهنمایان گردشگری ایران سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور است و در این خصوص راهکارهایی اتخاذ شده است.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه راهنمایان گردشگری باید با برگزاری تور کارعملی انجام بدهند از مهلت سه ساله کارت راهنمایان تور و همچنین صدور کارت راهنمایان در استانها از ابتدای سال 96 خبر داد.

آرش نورآقایی، رییس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور نیز گفت: راهنمایان گردشگری و به خصوص اعضایی که به این اجلاس تشریف فرما شده اند، یک گروه پیشرو در کشور هستند چرا که کمتر صنفی در ایران انسجام و تحرک آنان را دارد.

وی اظهار کرد: در چهارسال گذشته که کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور راه اندازی شد، اتفاقات بزرگی رقم خورد و در عرض یک سال به عضویت فدراسیون جهانی گردشگری درآمد و اندکی بعد شاهد حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون جهانی گردشگری در ایران بودیم. باتوجه به شایستگی هایی که راهنمایان گردشگری دارند این افراد می توانند به عنوان مشاور در حوزه های مختلف گردشگری همکاری کنند.

در ادامه آرش نورآقایی به ذکر تاریخچه ای از روند راه اندازی کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری در کشور و اقدام های صورت گرفته شده پرداخت و از ظرفیت 3 هزار راهنمای گردشگری عضو انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری، به عنوان سربازانی که میل به خدمت برای توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی و محیط زیست دارند، تشکر کرد.

در این اجلاس استاندار مرکزی با خوشحالی از برگزاری اجلاس سراسری روسای انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری در استان مرکزی گفت: ما در شرایط حساسی از زمان واقع هستیم که انفجار اطلاعات و فرهنگ ها را تحت تاثیر قرار می دهد و ضرورت دارد که ما نسل امروز را با داشته ها و افتخارات دیروز آشنا کنیم.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: استان مرکزی به جهت ولادت خورشید پرفروغ انقلاب اسلامی؛ استان آفتاب و به جهت وجود سنگ نگاره های با قدمت 40 هزار ساله تیمره، استان تاریخ لقب گرفته است.

حسینی گفت: 20 درصد سیاستمداران، مشاهیر و مفاخر کشور در استان مرکزی وجود دارد. همچنین در استان مرکزی 680 اثر به ثبت آثار ملی و قنات ابراهیم آباد هم به ثبت آثار جهانی رسیده است.

در این اجلاس رییس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان مرکزی گفت: انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان مرکزی همواره این افتخار را داشته است که فعالیت هایی را برای توسعه گردشگری استان انجام دهد.

فرزاد افشار افزود: یکی از اهداف عمده برگزاری این اجلاس شناسایی و معرفی پتانسیل های گردشگری استان مرکزی است. چرا که استان مرکزی با همه قابلیتی که دارد کمتر دیده شده است.

در این اجلاس از سوی تشکل های مردم نهاد استان مرکزی و توسط آرش نورآقایی رئیس کانون انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، لوح تقدیری تقدیم دکتر حسینی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی شد که در ادامه رئیس کانون انجمن های صنفی به خاطر برگزاری رسم قدردانی تشکر به عمل آوردند.

لازم به ذکر است نمایندگان انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان البرز(( وحیده شاپوری ،رییس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان البرز و سپیده اتحادیان نایب رییس انجمن ))دراین گردهمایی حضور یافتند.

منبع خبر :  www.iftga.ir

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">