Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدایی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، به دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - تهران اشاره کرد و افزود: این محور در دست اجرا است و چهار قطعه از این طرح در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد.

وی با بیان اینکه یک قطعه از پروژه غیرفعال بوده و بقیه قطعات راه‌آهن زنجان - تهران فعال است، ادامه داد: قطعه غیرفعال قطعه دوم از سمت قزوین بوده که به علت عدم تأمین مالی متوقف‌شده و قطعه سوم پیشرفت قابل‌توجهی دارد و پس از زیرسازی ریل‌گذاری شده  و درمجموع چهار قطعه این پروژه ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - تهران پیش‌بینی‌شده و تاکنون از این اعتبار تنها۱۵۰ میلیارد تومان به پیمانکار واگذارشده است. 

خدایی به فعالیت ۲۹ رام قطار مسافربری به‌صورت رفت‌ و برگشت خبر داد وگفت: این اداره کل به ۶ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

وی از فعالیت ۱۶ قطار باری در این محورها خبر داد و افزود: در سال‌های گذشته اقدامات قابل‌توجهی برای توسعه خطوط ریلی در استان‌های شمال غرب کشور انجام‌شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب کشور بر کیفیت قطارها اشاره کرد و گفت: این شرکت بر کیفیت قطارها تأکید جدی دارد و تاکنون این امر مهم محقق شده و ناوگان ریلی بر ارائه خدمات بهتر به مسافران تأکید جدی دارد و به ساماندهی فضای فیزیکی ترمینال توجه ویژه می‌کند.

خدایی تصریح کرد: قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی استان‌هایی هستند که در حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند.

وی  حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب را ۱۲۴ کیلومتر مسیر آذربایجان و ۶۰۱ کیلومتر خروجی ایستگاه مراغه اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی ۳۵ ایستگاه دارد.

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">