Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مراسم رونمایی از نقشه غار کتله‌خور

توسط در تاریخ ۰۴ مهر ۱۳۹۵

مراسم رونمایی از نقشه غار کتله‌خور طولانی‌ترین غار خاورمیانه شامگاه یکشنبه چهارم شهریور با حضور جمعی از مسؤولان استان و همچنین اجرا کنندگان طرح در هتل سپهر زنجان برگزار شد.

این برنامه که با حضور رینهولد شیرر از همراهان تیم مایکل لومان نقشه‌بردار غار کتله‌خور در سال 2003 برگزار شد، برگزار کنندگان طرح نقشه برداری گزارشی از نحوه انجام آن را به حاضران ارائه کردند که حاکی از نقشه‌برداری 20 کیلومتری از این غار بود.

وی با تشریح نحوه همراهی خود با تیم نقشه‌برداران اولیه غار کتله‌خور در سال 2003 ادامه داد: نقشه‌برداری فوق با همراهی چهار نفر و البته آموزش نقشه برداری به دانشجویان ایرانی انجام شد.

رئیس پیشین انجمن غار و غارشناسی سوئیس با بیان اینکه در زمان نقشه برداری غار هر روز یک کیلومتر اندازه‌گیری و سپس ترسیم می‌شده است، افزود: در آن مقطع 12 کیلومتر و 800 متر از غار کتله‌خور نقشه‌برداری شد، ضمن اینکه در آن مقطع امکان بازدید از غار علی صدر و ارتفاعات شمال هم برایش مقدور شده است.

شیرر با ابراز خرسندی از موفقیت تیم ایرانی در نقشه برداری 20 کیلومتری از غار کتله‌خور ابراز کرد: در آن مقطع هم پیشنهاد تشکیل انجمن غار نوردی ایران داده شده و در نهایت با تشکیل این انجمن در سال 2008، تیمی چهار نفره از ایران موفق به حضور در اتحادیه جهانی غار نوردی جهانی که با حضور 60 کشور برگزار شده بود، در سال 2013 شده است.

وی با تاکید بر ارزش بالای کار انجام شده توسط تیم ایرانی در نقشه برداری از غار کتله خور ادامه داد: این نقشه قابلیت ارائه در سطح بین‌الملل را هم دارد و باید امکانات آن فراهم شود.

غارنورد آلمانی با تاکید بر ارزشمند بودن کشور آلمان ابراز کرد: به زودی در شورای محلی محل سکونت خود گزارشی از ایران با هدف شناساندن ایران ارائه می‌کند.

در این همایش طراح و ترسیم کننده نقشه و عضو تیم نقشه‌برداری هم گزارشی از نحوه انجام نقشه برداری و همچنین تطبیق آن با نقشه قبلی تهیه شده ارائه کرد.

معاون امور هماهنگی استاندار زنجان، دبیر کار گروه غارشناسی کشور، مدیرکل روابط عمومی سازمان زمین شناسی ایران و همچنین مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان از دیگر سخنرانان این همایش بودند که در سخنان خود با تمجید از اقدام انجام شده، بر ضرورت استفاده از این کار ارزشمند در برنامه‌ریزی و مدیریت غار کتله‌خور تاکید کردند.

این همایش طبق برنامه انجام و در مرحله رونمایی از نقشه بود که یکی از حاضران با اعتراض به نادیده گرفته شدن زحمات برخی از اعضای گروه نقشه‌برداری از جمله نیروهای زنجانی گفت: نحوه دعوت از اعضای گروه مناسب نبوده است، ضمن اینکه زنجانی‌ها را متهم به غریبه پرستی و نادیده گرفته شدن زحمات بومی‌ها کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه این همایش به صورت فوری و برای احترام به مهمانان خارجی در این موعد برنامه‌ریزی و اجرا شده است، گفت: برنامه طراحی شده در حد و اندازه کار انجام شده نیست.

همچنین مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان با بیان اینکه این برنامه به اصرار و برای قدردانی از اعضای نقشه‌برداری برگزار شده است، ادامه داد: تلاش می‌شود برنامه‌ای درخور کار انجام شده برگزار شود.

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">