Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بابیان اینکه بیش از پنج هزار روستا که دارای زمینه گردشگری بودند شناسایی کرده ایم،گفت:از این تعداد، هزار روستا که دارای آثار تاریخی بیش از دوهزار سال و یا صنایع دستی خاص هستند را بطور ویژه مورد توجه قرار داده ایم.

به گزارش ایسنا سید ابوالفضل رضوی ضمن اشاره به اهمیت صنعت گردشگری وپردرآمد دانستن این صنعت برای کشور،اظهار کرد: موضوع گردشگری در ایران چند سالی است که مورد توجه مردم و مسئولین قرار گرفته است که تاکنون نسبت به درآمدزایی آن غفلت داشتند.

وی ادامه داد: نخست باید بپذیریم گردشگری جزو خدمات نیست بلکه صنعت پردرآمد و فرهنگ ساز است که در روستاهای ایران موضوع گردشگری به طور جد مورد غفلت قرار گرفته است.در حقیقت در روستاها آثار تاریخی فراوان چند هزار ساله داریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری درباره گردشگری طبیعت اظهار داشت: گردشگری طبیعت یکی از مهمترین و پردرآمدترین بخش های توریست گردی است. به همین دلیل در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی توافقی بین معاونت رئیس در سازمان گردشگری و معاونت توسعه روستایی برای موضوع صنایع دستی و گردشگری روستایی امضا شد.

وی افزود: انشاالله بر اثر این توافق هزار روستای گردشگری را امسال به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم. با تعریفی که وجود دارد حدود ۳۸ هزار روستا وجود دارد در حالی که کل آبادی ها و روستاهای کشور ۶۳ هزار است که نسبت به اول انقلاب کاهش چشمگیری داشته است و یکی از دلایل کاهش آن بی توجهی به موضوع گردشگری در روستاها است.

رضوی در خاتمه سخنانش در یک برنامه رادیویی درباره گردشگری روستایی و مصادیق آن اظهار کرد: روستایی که دارای طبیعت زیبا است، باید مورد توجه قرار گیرد به طوری که برخی از ویژگی های آنها در بعضی از کشورها وجود ندارد اما متاسفانه مردم برای دیدن شبیه به آن با چند درجه پایین تر، به کشور ترکیه و برخی کشورهای دیگر سفر می کنند.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">