Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

در پرداختن به حوزه گردشگری، نباید اسیر اعداد شد. نمی‌توان تاثیر افراد را فراموش کرد، زیرا یکایک آنها، قلب تپنده گردشگری هستند. سازمان بین‌المللی گردشگری در کتابی با عنوان «داستان‌های گردشگری: داستان من، جامعه من، آینده ما» سرگذشت کسانی را روایت می‌کند که برای توسعه گردشگری و ایجاد تغییری مثبت در اجتماع پیرامون خود کوشیده‌ و لحظات به یاد ماندنی برای گردشگران ساخته‌اند. این کتاب، بازتاب تکاپوی افرادی است که ظرفیت‌های جوامع خود را خلاقانه بارور ساخته‌ و تاریخ و سنت‌های سرزمین‌شان را احیا کرده‌اند تا از آنها سنگ بنایی برای آینده‌ بسازند. ۲۸ روایت از سراسر جهان در این کتاب گنجانده شده است. گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» هر هفته، یکی از آنها را با شما به اشتراک می‌گذارد.

من رجینا مارتینز نام دارم و این داستان من است. من و همسرم که یک ورزشکار است، در آیولاس زندگی می‌کنیم. او در اینجا مشغول به‌کار است و من بازنشسته شده‌ام. هر دوی ما مسن هستیم. پس از آنکه درگیر یک بیماری جزئی شدم، پزشکان به من توصیه کردند به کاردرمانی بپردازم. ما خانه‌ای در شهر آیولاس یافتیم. این خانه مدتی متروک مانده بود، اما در نزدیکی رودخانه قرار داشت. من و همسرم به رودخانه، فضای سبز و طبیعتعلاقه‌مندیم؛ بنابراین با دریافت وام بانکی خانه را خریدیم و خود تعمیر آن را برعهده گرفتیم. من درها و دیوارها را رنگ کردم که در حقیقت بخشی از روند درمانم به شمار می‌آمد. یک مقام رسمی «سناتور» که دبیرخانه گردشگری پاراگوئه است، به خانه ما آمد تا ما را با برنامه «اقامتگاه‌های بومی» آشنا کند، من این ایده را پسندیدم و با پیوستن به این برنامه موافقت کردم؛ چون دوست دارم در خانه‌ام از مهمانان پذیرایی کنم.

سازمان سناتور ترتیبی داد تا ما در سخنرانی‌ها و کارگاه‌های گردشگری شرکت کنیم و شیوه برخورد با گردشگران را یاد بگیریم.  من بسیار خوش اقبال بودم، زیرا اغلب گردشگرانی که مهمان ما شده‌اند خانواده‌هایی از نقاط مختلف دنیا هستند. این برای من تجربه‌ای بی‌مانند و مثبت است. تمام روز در خانه بی‌وقفه مشغول به کارم. به‌طور غریزی به نظم و ترتیب دادن به اشیا علاقه دارم و این سبب می‌شود تمام روز را به تمیز کردن و مرتب کردن خانه و توجه به مهمانانم بگذرانم. خانه ما همیشه مرتب و تمیز و مهیای پذیرایی از گردشگران است. همسرم مسوول ارتباط با دیگران است و از این کار لذت می‌برد. او دوستان بسیاری یافته است.

حالا به همه و خصوصا خانم‌ها توصیه می‌کنم به برنامه «اقامتگاه‌های بومی» سناتور بپیوندند تا منبع درآمد دیگری برای کمک به هزینه‌های خانوار و بهبود اقتصاد خانواده فراهم کنند. این برنامه در خانه خودم برای من شغلی ایجاد کرد. به این ترتیب ناچار نیستم طبق زمان‌بندی سر کار بروم یا زحمت استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل شهری را به خود بدهم. با توجه به شرایط جسمی‌ام چنین شغلی برایم مناسب نبود، اما به کمک این برنامه توانستم درآمد مناسبی کسب کنم و تمام این درآمد را برای بهبود و گسترش فعالیت اقامتگاه‌‌مان سرمایه‌گذاری می‌کنم.

من با اغلب گردشگرانی که به اینجا می‌آیند دوستی خانوادگی برقرار کرده‌ام و به لطف فناوری‌های روز توانسته‌ام ارتباطم را با آنها حفظ کنم و با استفاده از تلفن همراهم برای آنها پیام‌ می‌فرستم. از بدو فعالیت این اقامتگاه گردشگری، به تمام کسانی که در ساخت اینجا با ما همکاری کرده‌اند، فرصت‌های شغلی پیشنهاد کرده‌ام. به تازگی فردی را هم برای کمک به خودم در نظافت اقامتگاه استخدام کرده‌ام. سناتور بسیاری از اقلام مورد نیاز ما نظیر ملحفه‌ها، پتوها، رومیزی‌ها و بقیه موارد را تامین می‌کند و حکم یک خانواده را دارد.

سازمان حامی بومگردی در پاراگوئه

سناتور، دبیرخانه گردشگری پاراگوئه، با درک نقش پررنگی که گردشگری می‌تواند در زندگی مردم این کشور ایفا کند، فعالانه اقدام به شناسایی و بهسازی اقامتگاه‌های کوچک و متوسط در سراسر خاک پاراگوئه می‌کند. سناتور با حضور در جوامع کوچک و محلی در سراسر پاراگوئه، نه‌تنها تخصص خود را در زمینه راه‌اندازی و گسترش کسب‌و‌کارهای کوچک در اختیار آنان قرار می‌دهد، بلکه آینده‌نگری و تعهد خود را به مردمی نشان می‌دهد که می‌کوشند از راه‌های پیش پا افتاده، تحولی بزرگ ایجاد کنند. این تحول زمینه بهبود زندگی کسانی را فراهم می‌آورد که می‌خواهند بهتر و بیشتر کار کنند، بیاموزند و امیدوار باشند. شهر جنوبی آیولاس در نزدیکی سانتیاگو واقع شده است و در نزدیکی آیولاس دهکده ماهی‌گیری کوچکی در کناره رود پاراگوئه وجود دارد. با کمک سناتور در این دهکده فرصتی فراهم شد تا یک خانه محلی به مرکزی برای پذیرایی از گردشگران بدل شود و امیدهای تازه‌ای در این منطقه به وجود آید.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">