Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در حال حاضر بنای چلبی اوغلی با 37 تخت آماده واگذاری به بخش خصوصی برای ارائه خدمات به گردشگران است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان به نقل از فارس، یحیی رحمتی امروز 14 آبان، در زنجان اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته در بنای چلبی اوغلی، این بنا در حد یک هتل سه ستاره درآمده که آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه مرمت در گنبد سلطانیه ادامه دارد، تصریح کرد: مرمت و آسیبزدایی از کاشیهای موجود در گنبد سلطانیه و تثبیت کاشیها از جمله اولویتهای این پروژه به شمار میرود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه همه کارگاههای مرمت زیر نظر این اداره کل در سطح استان فعال هستند، اضافه کرد: بقعه چلبی اوغلی یکی از بیسروسامانترین محوطه در بین بناهای تاریخی استان داشت که پس از مرمت، به یک اثری ماندگار تبدیل شده است.

رحمتی با اشاره به اینکه اقدامات تثبیت کاشیها در مقبره ملا حسن کاشی به تازگی به اتمام رسیده است، یادآور شد: این بنا، یکی از با ارزشترین گنبدهای سه پوسته ایران را دارد.

وی با بیان اینکه شکافهای ایجاد شده در بنای ملا حسن کاشی مرمت و تثبیت شده است، ادامه داد: انجام مرمتهای اضطراری در 13 نقطه از بازار تاریخی شهر زنجان از دیگر اقدامات صورت گرفته به شمار میرود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار کرد: انجام ادامه بدنهسازی جداره بیرونی بنای رختشویخانه هم یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در سالجاری بوده است.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">