Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

برنامه پروازی ATR های جدید

توسط در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

دنیای اقتصاد: رسیدن هواپیماهای جدید ATR به ناوگان هوایی کشور که با هدف فعال‌کردن دوباره فرودگاه‌های کوچک خریداری شده‌اند، بعد از چند هفته تاثیر خود را در برنامه‌های پروازی اعلام شده از سوی هما نشان داده است.

به گزارش «ایسنا» با اوج‌گیری تحریم‌های هوایی علیه ایران در طول سال‌های گذشته، یکی از اصلی‌ترین مسائلی که صنعت هوایی کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، بحث درباره محدود یا تعطیل شدن فرودگاه‌های کوچک بود. فرودگاه‌هایی که پرواز به آنها نیاز به ناوگانی داشت که ایران برای خریدن آنها با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کرد. هواپیماهای غول پیکری که صرفا شهرهای بزرگ را به یکدیگر وصل می‌کردند، از یک طرف مسافر لازم برای پرواز به سمت شهرهای کوچک را نداشتند و از سوی دیگر هزینه‌ای را به ایرلاین‌ها تحمیل می‌کردند که از درآمد احتمالی بیشتر بود. با ورود هواپیماهای ATR، تحولات جدی در صنعت هوایی کشور صورت گرفته که می‌تواند در آینده نزدیک فرودگاه‌های کوچک ایران را نیز تحت‌تاثیر خود قرار دهد. با آغاز به کار رسمی هواپیماهای ATR، شرکت فرودگاه‌ها خبر از آغاز چند برنامه پروازی جدید داده است. طبق اعلام این شرکت، یکی از پروازهای جدید، پرواز تهران-رشت- اصفهان و بالعکس است که از روز دوشنبه ۲۹ خردادماه به‌صورت هفتگی در فرودگاه رشت راه‌اندازی می‌شود. از سوی دیگر خط پرواز تهران - اراک با هواپیمای ۷۰ نفره ATR ازسوی شرکت ایران‌ایر از روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد آغاز به کار کرده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحیم حسینی نسب، مدیرعامل فرودگاه اراک گفت: این پروازها در هفته در چهار نوبت روزهای شنبه، یکشنبه، پنج‌شنبه و جمعه انجام می‌شود. ساعت پرواز برای روزهای پنج‌شنبه راس ساعت ۲۰:۳۰ از تهران به اراک و ساعت ۲۱:۳۰ از اراک به تهران انجام می‌شود و مدت پرواز ۳۰ دقیقه است. شهر نوشهر نیز بعد از ۲۰ سال بار دیگر پذیرای پروازهای ایران‌ایر خواهد بود. به گزارش «ایرنا»، مدیر فرودگاه نوشهر گفت: پروازهای ایران‌ایر در مسیر تهران - نوشهر و بر عکس انجام می‌شود و برای روزهای جمعه و شنبه هر هفته برنامه‌ریزی شده است. اکبر فریفته افزود: هواپیمای ایران‌ایر قرار است روز جمعه حوالی ساعت 10 و 45 دقیقه از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران پرواز کند و حوالی ساعت 11 و 15 دقیقه نیز در فرودگاه نوشهر به زمین بنشیند. همچنین این هواپیما حوالی ساعت 11 و 50 دقیقه فرودگاه نوشهر را به مقصد فرودگاه مهرآباد ترک خواهد کرد. مدیر ایستگاه هواپیمایی آسمان در خصوص پروازهای مسیر رفت و برگشت رامسر - تهران گفت: هم‌اینک در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه روزی ۲ سورت پرواز در این مسیر برقرار است. خلیل غلامی ادامه داد: هم‌اینک یک فروند هواپیمای ATR متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان با ظرفیت ۶۰ مسافر در جابه‌جایی مسافران مسیر رفت و برگشت رامسر - تهران و رامسر - مشهد در فرودگاه رامسر فعالیت دارد. وی افزود: هم‌اکنون هفته‌ای ۱۳ سورت پرواز در مسیرهای رفت و برگشت رامسر - تهران و رامسر - مشهد در فرودگاه رامسر برقرار است.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">