Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، اولین رویداد استارتاپی اکسیر زنجان که با حضور 12 تیم برگزار شد، با معرفی تیم‌های برتر در باشگاه علمی و فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی زنجان به کار خود پایان داد.

 

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در مراسم اختتامیه اولین رویداد استارتاپی اکسیر در زنجان با طرح این سئوال که امروزه چرا رویکردها به سمت مدل‌های جدید کسب و کار است، گفت: آنچه مسلم است، این است که ما خیلی به منابع زیرزمینی خود تکیه کرده بودیم، در حالی که مهم‌ترین سرمایه کشور منابع زیرزمینی نیست، بلکه جمعیت جوان و دارای اعتماد به نفس است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر نیروی تحصیل‌ کرده انگیز کمی برای فعالیت در زمینه‌های مختلف دارد، تصریح کرد: جوانان به دنبال این مهم هستند که سهم بیشتری در فضای توسعه کشور داشته باشد، لذا جهاددانشگاهی به عنوان نهادی که اولویت‌اش انجام کارهای بزرگ و بر زمین مانده است، قادر است با اتکا به دانشجویان نخبه و اساتیدی که دغدغه مسائل کشور را دارند، سهم به‌سزایی در این توسعه ایفا کند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری رویداد استارتاپی اکسیر در زنجان، ضمن قدردانی از برگزاری چنین برنامه‌ای برای اولین‌بار در کشور، از آن به‌عنوان رویدادی نوپا در حوزه مدیریت شهری و گردشگری یاد کرد و گفت:

امیدواریم این رویداد بتواند شرایطی را فراهم کند که افراد بتوانند خودشان صاحب ایده باشند، لذا معتقدیم این حرکت باید استمرار داشته و تجربه امروز جهاددانشگاهی زنجان در سطح کشور توسعه یابد.

 

معاون ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز در این مراسم گفت: راهی که امروز جهاددانشگاهی زنجان با برگزاری رویداد استارتاپی در پیش گرفته، راه روشنی است که بی‌تردید قابلیت‌های آن در ماه‌های آینده بیشتر نمایان خواهد شد.

 

علیگو خاطرنشان کرد: در ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست‌جمهوری، تلاش شده به حوزه‌های مختلفی توجه شود که در این راستا و با توجه به تجربه موفق جهاددانشگاهی زنجان در برگزاری رویداد استارتاپی اکسیر، توصیه می‌کنیم در حوزه فناوری‌های اجتماعی که سوددهی بالایی دارد، بیشتر ورود پیدا کند.

 

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: رویداد استارتاپی اکسیر زنجان از سطح بالایی برخوردار بود که همین مسئله انگیزه مضاعفی به مجموعه شهرداری تهران می‌دهد تا فضایی برای اجرای بعضی از طرح‌ها که در این رویداد مطرح شد، فراهم کنیم.

 

فرزاد هوشیار با تاکید بر اینکه از طرح‌هایی حمایت می‌کنیم که در تهران اجرا شود، خاطرنشان کرد: بیش از صدهزار شغل در حوزه گردشگری و شهری زنجان وجود دارد، به همین خاطر باید از این فضا استفاده کنید و خودتان را دست‌کم نگیرید.

 

دبیر ستاد اجرایی رویداد استارتاپی اکسیر زنجان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای کار تا مرحله اختتامیه این رویداد گفت: اکسیر رویدادی است که مبتنی بر صنایع فرهنگی طراحی شده و اولین برنامه‌ای بود که در این زمینه در زنجان برگزار شد.

 

محمدحسین حسنی با یادآوری اینکه امیدواریم این طرح به صورت مستمر در سایر شهرها نیز به اجرا گذاشته شود، تصریح کرد: مقرر شده است از 10 طرح ارایه شده در این رویداد حمایت شود.

 

به گزارش ایسنا، در پایان این رویداد که با حضور 12 تیم و طی سه روز در محل باشگاه علمی و فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی استان واقع در دانشگاه زنجان برگزار شد، پس از ارائه و دفاع دانشجویان از طرح‌های خود، دو طرح در حوزه مدیریت شهری و دو طرح نیز در حوزه مدیریت گردشگری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

 

بر همین اساس، ایده شهربازی سنتی عنوان نخست حوزه مدیریت گردشگری و ایده بوم‌رنگ نیز رتبه دوم این بخش را به خود اختصاص داد. در حوزه مدیریت شهری نیز ایده پارکینگ‌یاب اول شد و ایده سفال پازلی در جایگاه دوم ایستاد. همچنین تیم تولید بازی از آثار گردشگری زنجان به عنوان تیم پرتلاش این رویداد برگزیده شد.





































نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">