Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

معاون گردشگری زنجان در دومین جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان زنجان در سال جاری با بیان برنامه‌های پیش رو در حوزه طبیعت‌گردی استان گفت: «در منطقه زنجان و ماهنشان جاذبه‌های طبیعی مختلفی مانند کوه‌های رنگی، معدن نمک چهرآباد و حیات‌وحش انگوران فرصتی ویژه برای ایجاد سایت ژئو پارک است.»

 علی‌اکبر شرفی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در ایجاد ژئو پارک در این منطقه، اظهار کرد: «در دومین جلسه کمیته طبیعت‌گردی دستگاه‌های عضو نظرات خود را اعلام کردند تا محدوده ژئوپارک به‌صورت دقیق تعیین شده و استفاده مناسبی از ظرفیت‌های طبیعی برای جذب گردشگری، توانمندسازی جوامع محلی منطقه و حفاظت از میراث طبیعی شود.»

COVID19 Global Totals

توسط در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۹

زنجان به همه جا نزدیک است!

توسط در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۹۹

مدیر کل راه آهن شمالغرب گفت: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین حداکثر تا اسفند ماه امسال افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ علی خدایی در گفتگوی با صدا و سیمای مرکز زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: امیدواریم عملیات اجرایی این طرح طبق پیش بینی ها حداکثر تا اسفند ماه امسال به اتمام برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.

دانلود تقویم سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی

توسط در تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۹۹

مسجد جامع زنجان از نمایی متفاوت

توسط در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۹

برند‌سازی روستاها برای توریست‌ها

توسط در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۹

دنیای‌اقتصاد : با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا بازار گردشگری تاکنون تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده، فعالان این حوزه نیز با توجه به تغییرات ایجاد شده روند خدمات رسانی خود را نیز دستخوش تغییر کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های بازار جدید توریسم که از اهمیت ویژه‌ای هم برخودار است تغییر سبک سفر گردشگران در دوران کرونا است، به‌طوری‌که سازمان جهانی گردشگری نیز همسو با این تغییر ذائقه توریست‌ها سال پیش روی میلادی را سال «توسعه گردشگری روستایی» نامید. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران نیز در همین راستا پروژه بازنگری شاخص‌های انتخاب روستاهای هدف گردشگری را در دست اجرا دارد.

لیلا اژدری، مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری با استقبال از نام‌گذاری سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با عنوان «گردشگری و توسعه روستایی» توسط سازمان جهانی گردشگری گفت: این سبک از نام‌گذاری می‌تواند توسعه قابل‌توجهی در روستاها ایجاد کند زیرا خواسته یا ناخواسته وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای همسو شدن با شعار جهانی گردشگری تمرکز بیشتری به گردشگری روستایی خواهد داشت و همین امر موجب می‌شود ایجاد تمامی امکانات، شرایط و زیرساخت‌ها به این سمت حرکت کنند. بنابراین به علت اینکه اولویت وزارت گردشگری مشخص است همه سازمان‌ها و ارگان‌ها همکاری‌های لازم را برای اجرایی شدن طرح‌های مربوط به توسعه روستایی انجام می‌دهند. علاوه بر آن رسانه‌ها نیز در این خصوص گام برداشته و به فعالیت در این ز مینه‌ها می‌پردازند.