Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

به آگاهی می‌رساند، با توجه به مفاد بند ۴ اطلاعیه شماره دو کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت واحدهای پذیرایی و اماکن اقامتی به عنوان فعالیت های پرخطر اعلام شده است. لذا تا زمان اعلام عادی شدن شرایط پیش آمده به موجب شیوع بیماری کرونا، از طرف وزارت بهداشت کماکان فعالیت آن واحد ممنوع است.

شایان ذکر است کلیه‌ی واحدها باید در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام نموده و طبق پروتکل‌های تدوین شده، درصورت اخذ تاییدیه و کد بهداشتی به صورت الکترونیکی، با سپردن تعهدنامه مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مجاز به فعالیت خواهند بود.

با توجه به گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در واحدهای صنفی و صنعتی، ضروری است کلیه کارگاههای صنایع دستی استان زنجان به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش www.salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام نمایند تا مجوز فعالیت صادر شود .
مدیران و مالکان کلیه کارگاههای صنایع دستی تا ساعت ۲۴ روز ۵ شنبه مورخ ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ برای ثبت نام اقدام نمایند .

سفرهای نوروزی در سایه ویروس کرونا

توسط در تاریخ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

سامانه جامع تاسیسات گردشگری کشور

توسط در تاریخ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

http://myst.mcth.ir

کلیه مراکز گردشگری موظف به نام نویسی در سامانه جامع ثبت اطلاعات و آمار وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با اداره میراث فرهنگی شهرستان محل سکونت تماس بگیرید.

مدیر یک اقامتگاه بومگردی گفت: در بحران کرونا و هنگام جبران خسارت‌های آن نباید همه واحدهای فعال صنعت گردشگری را در یک کفه ترازو قرار داد.

فرانگیز عامری، مدیرعامل خانه توریست زواره و مزرعه و دهکده‌ای تفریحی در اردستان اصفهان که حدود ۱۱ سال پیش با این اعتقاد که اجرای طرح توسعه پایدار گردشگری روستایی و ایجاد زیرساخت در روستا می‌تواند ضمن احیای  روستا منجر به مهاجرت معکوس و تنها راه کمک به رونق اقتصادی باشد، به همراه خانواده‌اش از تهران به بخش زواره شهرستان اردستان مهاجرت معکوس کرد، با اشاره به بسته حمایتی بحران ویروس کرونا، یادآور شد: هدف و چشم‌انداز افراد کارآفرین از نوع بومگردی  در راستای توسعه پایدار گردشگری، احیای روستاها، ایجاد انگیزه مهاجرت معکوس، احیای سنت‌ها و فرهنگ ملی و احیای شغل پدری و اجدادی است، بومگردی‌ها مسؤولانه و با یک نگاه ملی و اکثریت با سرمایه شخصی در این صنعت سرمایه گذاری کرده‌اند و می‌توان گفت بخشی از مسؤولیت اجرایی دولت را مسؤولانه به عهده گرفته‌اند.

خطر ورشکستگی و تعطیلی ۲ هزار بومگردی

توسط در تاریخ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

خطر ورشکستگی و تعطیلی ۲ هزار بومگردی

نائب رییس جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران هشدار داد: ۲ هزار بومگردی در خطر ورشکستگی و تعطیلی قرار گرفته اند.

افزایش آمار بومگردی ها به دو هزار واحد، جزو سیاست های اصلی سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود،  رؤسای آن بارها درباره رسیدن به این عدد ایده آل تا پایان دوران ماموریتشان، سخن گفته و برنامه ها چیده بودند. در سال ۹۸ وقتی که این سازمان به وزاتخانه تبدیل شد، باز هم بومگردی ها نقش پررنگی در میدان رأی گیری داشتند، آن هم با عنوان اقامتگاه هایی «ارزان» و «خانواده پسند» که می تواند در روزهای تحریم و فشار اقتصادی انگیزه ای برای سفرهای ارزان داخلی باشند؛  کسب و کارهایی کوچک که در سال های گذشته روستاهای متروک زیادی را احیا کردند و فرهنگ درحال انقراض را نجات دادند و سبب مهاجرت معکوس شدند و اینک در بحران کرونا، با خطر نابودی روبرو شده اند. شورای جهانی سفر و گردشگری و سازمان جهانی جهانگردی نیز، خطر تعطیلی و ورشکستگی این کسب و کارهای خرد را در صورت سلب حمایت دولت ها، پیش بینی کرده اند.

افتتاح هتل آپارتمان روستای شیت در سال ۱۳۹۹

توسط در تاریخ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان: امروزه دهیاران روستایی به عنوان مدیران محلی و بازوی اجرایی دولت در روستاها شناخته می شوند. یکی از اهداف کلیدی دهیاران تلاش برای دستیابی به توسعه پایدار روستایی می باشد و صنعت گردشگری ضمن کمک به دستیابی به فرایند توسعه پایدار از طریق ایجاد اشتغال و کارآفرینی میتواند به ارتقا سطح معیشتی در جوامع روستایی کمک نماید. روستاهای هدف گردشگری از جاذبه‎های فرهنگی و تاریخی هر استانی محسوب می‎شوند که در استان زنجان نیز 15 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده است که روستای شیت یکی از آنهاست که دهیار نمونه و با خلاق روستای شیت را انتخاب نمودیم تا مصاحبه ای با وی داشته باشیم.