Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از 27 اسفند 96 تا پایان روز 2 فروردین سال جاری، 52 هزار و 552 مورد بازدید از جاذبه های گردشگری این استان (تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دست ساز) به ثبت رسیده است.

یحیی رحمتی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از 27 اسفند 96 تا 2 فروردین جاری 9 هزار و 234 نفر از گنبد سلطانیه و سه هزار هزار و 540نفر نیز از بنا و موزه مردم شناسی رختشویخانه بازدید کردند.
وی اظهار کرد: آمار بازدیدها طی مدت یاد شده از موزه مردان نمکی 2 هزار و 468 و غار کتله خور یکهزار و 125 نفر بوده است.
رحمتی افزود: طی این مدت 16 هزار و 23 مورد اقامت مسافران نوروزی در مراکز اقامتی این استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از 27 اسفند 96 تا پایان روز 2 فروردین نیز با هدف نظارت بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در ایام نوروز، از سوی ستاد خدمات سفر استان 208 مورد بازدید از مراکز اقامتی و خدماتی استان انجام شده است.
به گفته این مسئول، چهار و 560 نفر امروز /دوم فروردین / از گنبد جهانی سلطانیه بازدید و مجموع بازدید ها از جاذبه های گردشگری استان نیز 19 هزار و 542 نفر و اقامت نیز چهار هزار و 898 مورد بوده است.
به گزارش ایرنا وجود بزرگترین گنبد آجری جهان، شگفت انگیزترین غار آهکی دنیا، مومیایی های مردان نمکی با قدمت بیش از 2هزار سال، طولانی ترین بازار سر پوشیده جهان و مردمانی مهمان نواز، استان زنجان را به میزبانی پرجاذبه و مهربان برای مسافران و گردشگران تبدیل کرده است.
گنبد سلطانیه یکی از 17 میراث جهانی ایران محسوب می شود که قدمت آن به قرن هفتم هجری شمسی، دوره ایلخانیان می رسد.
بنای رختشویخانه توسط علی اکبر توفیقی نخستین شهردار زنجان حدود 90 سال پیش با کاربری انحصاری شستشوی لباس و ظروف توسط بانوان، در مرکز این شهر احداث شده است.
بنای رخشتویخانه در نوع خود منحصر به فرد بوده و از سال 1377 به عنوان موزه مردم شناسی این استان نیز مورد بازدید گردشگران و علاقه مندان قرار می گیرد.
غار کتله خور از طولانی ترین و شگفت انگیزترین غارهای آهکی جهان است که در 80 کیلومتری شهر گرماب از توابع شهرستان خدابنده قرار گرفته است.
تا کنون حدود 22 کیلومتر از این غار آهکی نقشه برداری و شناسایی شده و در زمان حاضر یک مسیر 2 کیلومتری در آن برای بازدید گردشگران مهیا است.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">