Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

دنیای اقتصاد : در پرداختن به حوزه گردشگری، نباید اسیر اعداد شد. نمی‌توان تاثیر افراد را فراموش کرد؛ زیرا یکایک آنها، قلب تپنده گردشگری هستند. سازمان بین‌المللی گردشگری در کتابی با عنوان «داستان‌های گردشگری: داستان من، جامعه من، آینده ما» سرگذشت کسانی را روایت می‌کند که برای توسعه گردشگری و ایجاد تغییری مثبت در اجتماع پیرامون خود کوشیده‌اند و لحظات به یاد ماندنی برای گردشگران ساخته‌اند. این کتاب، بازتاب تکاپوی افرادی است که ظرفیت‌های جوامع خود را خلاقانه بارور ساخته‌اند و تاریخ و سنت‌های سرزمین‌شان را احیا کرده‌اند تا از آنها سنگ بنایی برای آینده‌ بسازند. ۲۸ روایت از سراسر جهان در این کتاب گنجانده شده است. هر هفته، یکی از آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نام من جوزفینا کلینگر زونیگا است و این داستان من است. من عضو سازمان «مانو کامبیادو» هستم. اعضای این نهاد در کنار هم کار می‌کنند و می‌کوشند گردشگری را توسعه دهند و شیوه زندگی در جامعه نوکی را از نو بشناسند، درک کنند و قدر بدانند. می‌خواهم این‌طور بگویم که «مانو کامبیادو» تجسم آرزویی است که هر روز برای تحقق آن تلاش می‌کنیم. دیدگاه ما نسبت به توسعه پایدار در منطقه، سبب شده است فرصت‌های زیادی برای همه به‌وجود بیاید. بوم‌گردی برای ما استقلال به ارمغان می‌آورد و اقتصاد منطقه را متنوع‌تر ساخته است. ما در عین حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی خود، از این گنجینه به‌طور مسوولانه استفاده می‌کنیم، سرمایه‌گذاری‌هایی با منافع مشترک را رواج می‌دهیم، تاثیر گردشگری بر جامعه را پایش و برای تقویت هویت فرهنگی خود نیز راهبرد‌هایی طراحی می‌کنیم. ما با دیگر جوامع در پروژه‌های عمرانی همکاری داریم تا کیفیت زندگی‌مان را ارتقا ببخشیم.

تاکنون موفق شده‌ایم پروژه‌هایی با همکاری وزارت تجارت صنایع و گردشگری کلمبیا،‌ سازمان ملی پارک‌های ملی کلمبیا، شبکه سبزکلمبیا ‌و صندوق اقدامات زیست‌محیطی و حمایت از کودکان انجام دهیم. کوشش ما بر این است که حمایت و سرمایه‌گذاریدولت و سازمان‌های بین‌المللی را نیز جلب کنیم. یکی از پروژه‌هایی که به آن بسیار خوشبین هستیم،‌ همکاری با وزارت تجارتصنایع و گردشگری کلمبیاست. معاونت گردشگری این وزارتخانه زیرساخت‌های لازم را در محدوده تحت پوشش «مانو کامبیادو» تامین می‌کند. مقامات گردشگری، ظرفیت‌های موجود در زمینه بوم‌گردی و طبیعت‌گردی را در منطقه شناسایی کرده‌اند. دیگر پروژه بسیار مهم ما، همکاری با سازمان پارک‌های ملی کلمبیاست که در حفظ محیط زیست و میراث فرهنگی در منطقه پارک ملی «اوتریا» نقش محوری دارد. سازمان «پرو-کلمبیا» نیز در تنظیم راهبردهایی برای توسعه گردشگری در منطقه نوکی-پاسیفیک به ما کمک کرده است.

فعالیت‌های ما به‌عنوان مجموعه اقداماتی مثبت در جهت کمک به جامعه و حفظ محیط زیست‌مان شناخته شده است. ما اعتقاد داریم گردشگری پایدار تنها در جایی توسعه می‌یابد که از امکانات اولیه مناسبی برخوردار باشد. بنابراین از سازمان‌ها و مراجع مربوطه درخواست کردیم به منظور رفاه حال گردشگران امکانات اولیه مورد نیاز را تامین کنند. ارتباط ما با این دستگاه‌ها همواره بر اساس مذاکره مسقیم و عمل به تعهدات متقابل بوده است. یکی از دستاوردهای ما،‌ کسب حق اداره امور گردشگری پارک ملی اوتریا در سال ۲۰۰۸ بود، به این ترتیب تعهد ما و همکاری موثرمان با مقامات دولتی، جوامع و ارائه‌دهندگان خدمات بومی به رسمیت شناخته شد. ما در «مانو کامبیادو» آگاهیم که باید برای ادامه این مسیر رهبران آینده را تربیت کنیم. به همین خاطر منابع‌مان را در جهت حمایت از کودکان و جوانان در قالب گروه‌های موسیقی، رقص، عکاسی، نقاشی و جشن کوچ آرام جهت‌دهی می‌کنیم. «جشن کوچ» مراسمی است که طی آن از جوانان دعوت می‌شود از پارک بازدید کنند و ارتباطشان با طبیعت را بهبود دهند. باز هم می‌گویم «مانو کامبیادو» تجسم آرزویی است که ما آن را ممکن می‌کنیم و نمی‌توانم تصور کنم بدون وجود آن چه می‌کردیم.

درباره توریسم کلمبیا

«مانو کامبیادو» نام یک سنت باستانی است و معنای آن مبادله یا معاوضه است. مبنای این رسم، اولویت بخشیدن به همبستگی جامعه و تقویت پیوندهای انسانی با استفاده از مبادلات تجاری است. سازمان «مانو کامبیادو» یک تشکل غیرانتفاعی است و در بخش چوکوی کلمبیا واقع شده است. هدف این نهاد مشارکت در توسعه اجتماعی و همگانی ساکنان منطقه پاسیفیک است. «مانو کامبیادو» با انجام پروژه‌های اجتماعی و اقتصادی در حمایت از کودکان،‌ جوانان، فرهنگ، محیط زیست‌ و تولید برای رسیدن به اهداف تلاش می‌کند. این نهاد می‌کوشد در عین حفاظت از هویت منطقه، در جهت آبادانی آن گام بردارد و به‌گونه‌ای پایدار میراث طبیعی و فرهنگی آن را مورد استفاده قرار دهد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">