Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

تجربه بلاروسی توریسم کشاورزی

توسط در تاریخ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

دنیای اقتصاد : در پرداختن به حوزه گردشگری، نباید اسیر اعداد شد. نمی‌توان تاثیر افراد را فراموش کرد؛ زیرا یکایک آنها، قلب تپنده گردشگری هستند. سازمان بین‌المللی گردشگری در کتابی با عنوان «داستان‌های گردشگری: داستان من، جامعه من، آینده ما» سرگذشت کسانی را روایت می‌کند که برای توسعه گردشگری و ایجاد تغییری مثبت در اجتماع پیرامون خود کوشیده‌اند و لحظات به یاد ماندنی برای گردشگران ساخته‌اند. این کتاب، بازتاب تکاپوی افرادی است که ظرفیت‌های جوامع خود را خلاقانه بارور ساخته‌اند و تاریخ و سنت‌های سرزمین‌شان را احیا کرده‌اند تا از آنها سنگ بنایی برای آینده‌ بسازند. ۲۸ روایت از سراسر جهان در این کتاب گنجانده شده است. هر هفته، یکی از آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

سلام، ما خانواده میکی از بلاروس هستیم و این داستان ما است. زندگیخانواده ما بر اثر آشنایی با گردشگری دگرگون شد. ما در یک روستای سنتی در بلاروس زندگی می‌کنیم. روی تکه زمین خودمان به کشت و زرع می‌پردازیم و پیش از آشنایی با گردشگری تنها منبع درآمد ما فروش محصولات کشاورزی‌مان بود. ما به‌ندرت سفر می‌کردیم و با وجود آنکه خانه بزرگی داشتیم، هرگز تصور نمی‌کردیم روزی پذیرای گردشگران باشیم. حالا امروز نمی‌توانیم تصور کنیم بدون گردشگری چطور زندگی می‌کردیم.سال ۲۰۰۰ بود که برای نخستین بار موضوع گردشگری کشاورزی در بلاروس مطرح شد. در آن زمان این ایده بسیار عجیب به نظر می‌رسید. حتی امروز هم بسیاری از مردم جهان از این نوع گردشگری چیزی نمی‌دانند. ما اطلاعیه‌ای در یک روزنامه محلی دیدیم. یک گروه داوطلب این اطلاعیه را در روزنامه چاپ کرده بودند. این گروه هم‌اکنون بزرگ‌ترین انجمن عمومی گردشگری کشاورزی به نام «تفریح در روستا» را در بلاروس اداره می‌کنند. در آن اطلاعیه از تمامی علاقه‌مندان دعوت شده بود برای گذراندن آموزش‌های لازم، در یک سفر آموزشی به اوکراین شرکت کنند.

کارهای جدید همیشه جذاب هستند. در آن زمان همه‌چیز در مزرعه آرام بود و سفر آموزشی به اوکراین هم قیمت مناسبی داشت. بنابراین تصمیم گرفتیم در این برنامه شرکت کنیم. این کار در نظرمان بسیار ماجراجویانه بود. در آنجا با خانم کلیتسوانا آشنا شدیم. او امروز مدیر انجمن عمومی «تفریح در روستا» است. خانم کلیتسوانا پس از آشنایی با علایق و توانمندی‌های ما پیشنهاد کرد بدون اتلاف وقت خانه‌ و مزرعه‌مان را به یک مرکز گردشگردی کشاورزی تبدیل کنیم. حتی به‌منظور تشویق ما پیشنهاد کرد به همراه گروهی از گردشگران شناخته‌شده اقامت کوتاهی در منزل ما داشته باشد. در آن دیدار ما تلاش کردیم بهترین امکانات‌مان را در اختیار او و همراهانش قرار دهیم. پس از آن دیدار همه چیز به سرعت پیش رفت.حالا محبوبیت دهکده‌های بلاروس به عنوان مقاصد تفریحی به سرعت در حال افزایش است. ساکنان کشورهای دور، همپای هموطنان ما به این دهکده‌ها می‌آیند. ما به ارائهمسکن به گردشگران قناعت نمی‌کنیم، بلکه آشپزخانه قدیمی خود را گسترش داده‌ایم و از همسایگان‌مان دعوت کرده‌ایم به عنوان آشپز با ما همکاری و با ارائه غذاهای محلی در فصل‌های حضور گردشگران، درآمدی کسب کنند.

در حال حاضر ۴۰ گردشگر می‌توانند در خانه ما اقامت داشته باشند و کافه‌ای که در کنار خانه داریم هم ظرفیت پذیرایی از ۱۲۰ نفر را دارد. این کافه برای برگزاری جشن‌ها و میهمانی‌ها نیز مناسب است. امروزه اغلب زوج‌های جوان در بلاروس ترجیح می‌دهند جشن ازدواج خود را به شکل رسمی برگزار کنند. پذیرایی از این جشن‌ها برای ما به یک درآمد جانبی تبدیل شده است. بسیاری از گردشگران برای دیدن باغ ما به اینجا می‌آیند. باغ زیبای ما بیش از ۲۵۰ گونه گیاهی را در خود جای داده و طراحی آن به‌طور کامل به دست خودمان انجام شده است. ما هر شب پیش از خواب برنامه فعالیت‌های روز بعد را تنظیم می‌کنیم؛ درخت جدیدی در باغ بکاریم، یا سرسره‌ای در بخش بازی کودکان نصب کنیم، یا یک کشتی قدیمی را بازسازی کنیم. کارهای زیادی هست که می‌توانیم انجام دهیم.با تمام مشغله‌ای که کار گردشگری به ما تحمیل می‌کند، هرگز فکر خروج از این کسب‌و‌کار را به ذهنمان راه نمی‌دهیم. گردشگری بخشی از زندگی ما شده است. هنگامی که با افراد جدید آشنا می‌شوید، برق نگاهشان شما را به ادامه راه تشویق و این اشتیاق زندگی شما را از نور، زیبایی و شادی سرشار می‌کند.

درباره گردشگری بلاروس

بلاروس کشوری است که با غرور، امیدهای تازه و تلاش بی‌وقفه به آینده چشم دوخته است. اهالی بلاروس درصدد بازسازی شالوده اقتصادی این کشور هستند و با عزمی راسخ برای ایجاد هویتی تازه می‌کوشند. توسعه بخش گردشگری در این میان اهمیت بسزایی دارد، زیرا مردم بلاروس از این طریق بستر مناسبی برای بازنمایی حقیقت زندگی‌شان فراهم می‌کنند و پیام خوشامدگویی گرم‌شان را به‌عنوان عضو جدید جامعه جهانی به مردم منطقه و جهان ابلاغ می‌کنند.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">