Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

منفعت مردم بومی‌ تانزانیا از توریسم

توسط در تاریخ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

سازمان بین‌المللی گردشگری در کتابی با عنوان «داستان‌های گردشگری: داستان من، جامعه من، آینده ما» سرگذشت کسانی را روایت می‌کند که برای توسعه گردشگری و ایجاد تغییری مثبت در اجتماع پیرامون خود کوشیده‌اند و لحظات به یاد ماندنی برای گردشگران ساخته‌اند. این کتاب، بازتاب تکاپوی افرادی است که ظرفیت‌های جوامع خود را خلاقانه بارور ساخته‌اند و تاریخ و سنت‌های سرزمین‌شان را احیا کرده‌اند تا از آنها سنگ بنایی برای آینده‌ بسازند. ۲۸ روایت از سراسر جهان در این کتاب گنجانده شده است. هر هفته، یکی از آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

گردشگری به نفع کاهش فقر

اسم من «ماما آنا پالانگیو» است و این داستان من است.

همه چیز از «ابتکار شرکت‌های کوچک» شروع شد. سازمان مردم نهاد غیرانتفاعی «فایدا» در سال ۱۹۹۴ مرا با تمام مشکلاتم پذیرفت. در آن زمان با اوضاعی نابسامان دست و پنجه نرم می‌کردم و زندگیم معنایی نداشت. فایدا از من حمایت کرد تا مهارت‌های کارآفرینی و فرآوری شیر را بیاموزم. پس از آن نیز با کمک فایدا، با ایده‌ توسعه فعالیت‌های فرهنگی در روستایم آشنا شدم. توسعه فعالیت‌های فرهنگی، رویکردی متوازن به گردشگری فرهنگی را ترویج می‌کرد. من هفت زن دیگر را متقاعد کردم که همراه شوند. ما گروه زنان «آگاپه» را تاسیس کردیم و از طریق سازمان گردشگری فرهنگی «مولالا»، پروژه‌های درآمدزایی را آغاز کردیم. مرکز توسعه هلند و انجمن گردشگردی تانزانیا نیز در زمینه تبلیغاتبا ما همکاری کردند و بالاخره در سه ماه نخست سال ۱۹۹۸ اولین گروه ۲۰ نفره گردشگران را پذیرا شدیم. از آن زمان تاکنون، اوضاع با سرعتی باورنکردنی بهتر شده است. من معنای تازه‌ای برای زندگی یافته‌ام و با درآمد حاصل از این کار، توانسته‌ام هزینه تحصیل سه فرزندم را تا سطح تحصیلات دانشگاهی تامین کنم، خانه‌ای بسازم و یک موتورسیکلت و یک خودروی کوچک بخرم.

وقتی دریافتم برنامه آموزشی روستا نیازمند توسعه است، با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تامین منابع مالی، موفق شدم وسایل ضروری را برای بهبود کیفیت آموزشی در مهد‌کودک، مدرسه ابتدایی و متوسطه روستا تهیه کنم. همچنین در ساخت یک مدرسه چهار کلاسه پیشگام شدم و با حفر یک حلقه چاه و نصب یک تلمبه، در ابتدا به مدرسه‌ و در نهایت به کل روستا، آبرسانی کردم. حالا نگرانی‌های من برطرف شده است. من و خانواده‌ام خوشحالیم که بسیاری برای مشارکت و کمک به من پیشقدم شدند تا شیوه زندگی خودم، خانواده‌ام، دیگر اعضای گروه و کل روستا را تغییر دهم.

درباره مناطق حفاظت‌شده تانزانیا

کمتر سرزمینی در جهان، از باب فراوانی ثروت‌های زیست‌محیطی با تانزانیا برابری می‌کند. گردشگری نه‌ تنها در حفظ زیست‌بوم و قلمرو جانوری غنی تانزانیا موثر است، بلکه به یاری مردمان این سرزمین نیز می‌شتابد و فرصت‌هایی ارزشمند در زمینه اشتغال و سلامت برای آنان می‌آفریند. گردشگری مجالی است که این مردم به آنچه هستند، مباهات کنند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ سازمان جهانی گردشگری در قالب پروژه‌ «گردشگری پایدار و فقرزدایی» با انجمن ملی گردشگری تانزانیا برای متنوع ساختن و ارتقای پیشنهادهای گردشگری فرهنگی در تانزانیا همکاری کرد و راهکارهایی برای افزایش هزینه‌کرد بازدیدکنندگان و افزودن بر منافع جوامع روستانشین ارائه کرد. این پروژه با همکاری بنیاد «گردشگری پایدار و فقرزدایی» سازمانی گردشگری جهانی و مرکز توسعه هلند اجرا شده است. مراکز گردشگری فرهنگی، نظیر آنچه ماما آنا پالانگیو اداره می‌کند، در تانزانیا رونق یافته‌اند و با فعالیت‌های موفق بازاریابی، شمار گردشگرانی که از آنها بازدید می‌کنند از ۳۵ هزار نفر در سال ۲۰۰۷ به ۷۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۳ رسید. در سال ۲۰۱۴ قریب به ۳۰۰ نفر از مردم محلی مستقیما از این مراکز گردشگری فرهنگی کسب درآمد کرده‌اند. هر مرکز متعهد شده‌ است که بخشی از درآمدش را به بهبود شرایط جامعه اختصاص دهد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">