Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته سال آینده 40 کیلومتر شبکه بزرگراه این استان با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان ایجاد می شود که در مجموع به 160 کیلومتر خواهد رسید.

کلیم الله وثوقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شبکه بزرگراهی این استان 120 کیلومتر است که با افزودن 40 کیلومتر دیگر تردد تسهیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس هم اکنون در محورهای زنجان - تاکستان 105 کیلومتر، زنجان به بیجار 75 کیلومتر و سلطانیه - خدابنده به کبوتر آهنگ همدان نیز 104 کیلومتر شبکه بزرگراهی در دست احداث قرار دارد که در مجموع 280 کیلومتر را شامل می شود.
این مسئول ادامه داد: با توجه به کمبود منابع مالی اتمام پروژه های عمرانی به طور قطع طولانی خواهد بود و این استان نسبت به اولویت بندی ها در این بخش اقدام کرده است.
وی افزود: نباید به پروژه های ملی این اداره کل نگاه منطقه ای داشت چرا که اعتبارات از 2 بخش استانی و ملی تامین می شود که منابع استانی مشخص بوده اما منابع ملی با تاخیر تخصیص می یابد و این روند در پیشرفت و یا کند بودن پروژه بسیار اثر گذار است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطر نشان کرد: این اداره کل طبق برنامه ریزی و اولویتی که مورد توجه قرار داده تلاش دارد اعتبارات در جاهایی هزینه شود که زودتر به بهره برداری برسد.
به گفته ی، این مسئول تمامی راه های اصلی از جمله سلطانیه خدابنده به همدان ، زنجان به بیجار 
در حال ارتقا به بزرگراه هستند و مجوز جاده زنجان -میانه نیز اخذ شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پنج هزار و 650 کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد که چهار هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و 550 هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه را شامل می شود.

خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">