Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان - ایرنا - سرپرست فرمانداری سلطانیه گفت: براساس برنامه ریزی ها اقامتگاههای بوم گردی در این شهرستان با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی گسترش می یابد و در این میان مشارکت مردم نقش تعیین کننده ای دارد.

توحید سلیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:افزایش تورهای گردشگری از برنامه های مهم فرمانداری سلطانیه بشمار می رود و در این میان همکاری مردم نقش بسزایی در تحقق و برنامه ها دارد و بر این اساس هم اکنون یک واحد بوم گردی آماده بهره برداری است و ایجاد یک واحد دیگر نیز در روستای ویر واقع در اثر تاریخی داش کسن در حال امضای قرار دارد و چهار واحد بوم گردی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی احداث هتل برای جذب گردشگران داخلی و خارجی را از نیازهای اساسی این شهرستان عنوان و اظهار کرد: طبق ارزیابی انجام گرفته این شهرستان ظرفیت ایجاد و ساخت چهار هتل را دارد که هم اکنون ساخت 2 هتل در دستور کار قرار گرفته و همراهی و مشارکت سرمایه گذاران در تحقق برنامه های این حوزه نقش تعیین کننده ای دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبار 285 میلیار تومانی تسهیلات توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر 20 میلیارد و 500 میلیون تومان ان با نرخ سود 6 درصدی، یکسال تنفس و مدت زمانی نیز برای باز پرداخت در نظر گرفته شده است .
وی یادآوری کرد: از مجموع اعتبارات یاد شده در این شهرستان نیز چهار میلیارد و 100 میلیون تومان به بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان اختصاص یافته و تحقق ان تحولاتی را بوجود می آورد.
سلیمی افزود: توسعه گردشگری در شهرستان سلطانیه به رونق اقتصادی این استان منجر می شود و در این ارتباط برنامه های مختلفی مورد توجه قرار گرفته که گسترش بوم گردی از جمله ان بشمار می رود.
سرپرست فرمانداری سلطانیه ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در طی سال 92 ، 900 نفر از جاذیه ها و آثار تاریخی شهرستان سلطانیه بازدید کردند که این تعداد در سال به رقم 6 هزار نفر رسید که افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.
سلیمی خاطرنشان کرد: این شهرسنان قابلیت و تبدیل شده به قطب گردشگری این استان را دارد و ایجاد زیر ساخت ها و اعطای تسهیلات به رونق و شکوفایی این بخش منجر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سلطانیه با 2 بخش و 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد. 

خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">