Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

رئیس فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای طرح "همیار گردشگر"  خبر داد و گفت: بیش از ۳۳۰ دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مریم شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزرات آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی کشور برای اجرای طرحی با عنوان "همیار گردشگر" در مدارس منعقد شد.

وی ابراز کرد: بر همین اساس اجرای طرح "همیار گردشگر" در آموزش و پرورش استان زنجان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز و آموزش تعدادی از مربیان انجام شده است.

رئیس فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه چند دوره آموزشی برای 12 تن از مربیان توسط مدرسان اداره کل میراث فرهنگی برگزار شده است بیان کرد: آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان در 12 آموزشگاه منتخب ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: در مقطع ابتدایی چهار آموزشگاه و در دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز هر کدام چهار آموزشگاه انتخاب می‌شوند و آموزش‌های طرح همیار گردشگر به دختران و پسران ارائه می‌شود.

شعبانی با اشاره به اینکه در هر آموزشگاه نیز 28 دانش‌آموز که مستعد و علاقه‌مند به شرکت در طرح همیار گردشگر هستند انتخاب می‌شوند ابراز کرد: در مجموع بیش از 330 نفر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه شناساندن مکان‌های تاریخی، گردشگری و تفریحی استان زنجان یکی از اهداف طرح همیار گردشگر است تصریح کرد: به این ترتیب فرهنگ گردشگری توسط دانش‌آموزان آموزش دیده ابتدا از خانواده و همکلاسی‌ها آغاز و سپس به جامعه توسعه می‌یابد.

رئیس فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: فرهنگ سفر، میراث زیستی و اکوتوریسم، میراث فرهنگی، تکنیک‌های گفت‌وگو و تکنیک‌های پرورش خلاقیت از جمله سرفصل‌های آموزشی طرح همیار گردشگر است.

وی افزود: میراث غیرزیستی و زمین‌گردشگری و گردشگری پایدار از دیگر مباحثی است که مربیان و دانش‌آموزان در این طرح فرا می‌گیرند تا خانواده و دوستان را با فرهنگ گردشگری آشنا کنند.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">