Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور اعلام کرد: تکمیل پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین نیازمند سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار است.

علی خدایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه شامل چهار قطعه است که یکی از قطعه ها در استان قزوین و قطعه های 2 ، سه و چهار نیز در استان زنجان قرار دارد.
وی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، اعتبار مورد نیاز برای اتمام کل پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین پنج هزار و 300 میلیارد ریال بوده است. 
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور با اشاره به افزایش کار در این پروژه گفت: بنابه درخواست شهرها و روستاهایی که در مسیر 2 خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین بودند باید شمار پل ها بیشتر و تغییر مسیر نیز انجام می شد.
خدایی یادآورشد: با این افزایش حجم کار در اجرای پروژه، اعتبار مورد نیاز برای کل پروژه 6 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی، از پیشرفت 52 درصدی پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین خبرداد و افزود: تکمیل بقیه پروژه نیازمند سه هزار و 500 میلیارد ریال است.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور، هدف از اجرای این پروژه را افزایش سرعت سیر، حرکت قطارها، کاهش زمان سفر، ظرفیت سیر و حرکت قطارها، افزایش بازدهی حمل و نقل ریلی در منطقه و سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت و افزایش بار محوری از 20 تن فعلی به 30 تن اعلام کرد.
خدایی به پروژه راه آهن در دست ساخت قزوین - رشت اشاره کرد و گفت: این پروژه با 97 درصد پیشرفت فیزیکی فعال و ریل گذاری20 کیلومتر از این محور باقی مانده که این مهم نیز در دست انجام است. 
وی خاطرنشان کرد: با اتمام این 20 کیلومتر، پروژه در اولین فرصت به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان زنجان است که کلنگ این پروژه 18 بهمن سال گذشته بر زمین زده شد.
پروژه راه آهن قزوین – رشت نیز 165 کیلومتر است که 145 کیلومتر آن ریل گذاری شد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، هشترود، خداجو، مراغه، ملکان، بناب، میاندوآب و مهاباد را پوشش می دهد.
با بهره برداری از مسیر ریلی قزوین - رشت این مسیر نیز به خطوط ریلی اصلی راه آهن منطقه شمالغرب کشور اضافه خواهد شد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل 6 استان در ارتباط است.

خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">