Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، اسرافیل نیازی در جریان بازدید خبرنگاران از روند اجرایی پروژه خط دوم راه‌آهن زنجان ـ قزوین، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه خط دوم راه‌آهن زنجان ـ قزوین به صورت EPCF  در حال انجام است، افزود: در این نوع فعالیت، بخش اعظمی از پروژه تا قراردادی که با پیمانکاران بسته شده است، قرار بر این شده که پیمانکاران مقداری کار را از منابع خودشان انجام دهند.

 

وی ادامه داد: بعد از اینکه پیمانکاران مقداری از پروژه را از طریق منابع مالی خودشان انجام دادند، سپس دولت تامین اعتبار کرده و پروژه ادامه پیدا می‌کند که در حال حاضر این روند ادامه داشته و استان نیز پیگیری‌های خود را از طریق مکاتباتی که با معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام داده، دنبال کرده تا بتواند دستورات لازم را برای تامین اعتبار این پروژه اخذ کند.

 

این مسئول با یادآوری اینکه بر اساس مکاتبات صورت گرفته، قول مساعد مبنی بر تامین منابع مالی پروژه داده شده تا احداث خط دوم راه‌آهن زنجان ـ قزوین که یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های استان به‌شمار می‌رود، متوقف نشود، اظهار کرد: طبق قول‌هایی که داده شده، قرار است تا دو هفته آینده پیش‌پرداخت این پروژه که در حدود 25 درصد منابع پیش‌بینی شده این پروژه است، تامین شده و کارگاه‌ها کماکان فعال باقی بماند.

 

نیازی با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار استان بوده و امیدواریم در زمان مقرر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم، اظهار کرد: از 171 کیلومتری که کل پروژه را شامل می‌شود، 104 کیلومتر در حوزه استان زنجان بوده و 80 درصد از کل مسیر پروژه زیرسازی شده است. همچنین 20 درصد از کل منابع و مصالح مورد نیاز پروژه نیز تامین شده است.

 

مدیرکل دفتی فنی استانداری زنجان با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر در چهار قطعه در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: این میزان پیشرفت پروژه در طول یک سال گذشته، حاکی از عزم استان برای اتمام خط دوم راه‌آهن زنجان ـ قزوین است که امیدواریم با تامین به‌موقع منابع، شاهد تسریع در روند اجرایی آن باشیم که بی‌تردید با توجه به اینکه پروژه مذکور در حوزه استان زنجان با معارض خاصی مواجه نیست، این مهم محقق شود.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">