Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای برگزاری هر نوع تور گردشگری «سیاه» در مناطق زلزله زده را ممنوع اعلام کرد و از برخورد با دفاتر سودجو در زمان بروز بلایای طبیعی خبر داد.

 در این اطلاعیه آمده است:

«پیرو انتشار برخی اخبار در خصوص برگزاری تورهای بازدید از مناطق زلزله‌زده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی با عنوان "گردشگری سیاه "، در صورت مشاهده چنین تورهایی با دفاتر سودجو و مجریان برخورد قاطع خواهد شد.

بر این اساس با توجه با اعلام ممنوعیت تردد خودروهای غیرمجاز در مناطق زلزله‌زده توسط رییس پلیس راهور ناجا، برگزاری هرگونه تور و بازدید از این مناطق بدون هماهنگی امکان‌پذیر نبوده و متخلفین مجازات می شوند. با عنایت به دستورالعمل صادر شده به منظور امدادرسانی هرچه سریع‌تر به مناطق زلزله‌زده و ممانعت از تجمع افراد فاقد مسئولیت در این مناطق، پلیس راه اجازه تردد وسایل نقلیه فاقد مسئولیت در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده را نمی‌دهد و فقط سازمان‌های امدادی کشور مثل هلال احمر، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در مناطق زلزله‌زده اجازه حضور دارند و مشغول عملیات امداد و نجات هستند، لذا هرگونه حضور فیزیکی غیرضروری در منطقه باعث اختلال در امر ترافیک بوده و روند خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

با توجه به  ابلاغ‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مکرر، تمام دفاتر و شرکت‌ها ملزم به عقد قرارداد اعلامی از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با مسافر هستند و موظف‌اند در آن قرارداد تمام خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران از جمله درج تاریخ رفت و برگشت و همچنین ساعت اعزام را مشخص کنند که تامین این شرایط در تور مناطق زلزله‌زده غیرممکن است، از این رو تبلیغات برگزاری تورهای زلزله کاذب بوده و اجرای این تورها عملا ممکن نیست.

در خاتمه تأکید می‌شود شهروندان فریب تبلیغات چنین تورهایی را نخورند زیرا برگزاری هر نوع تور گردشگری «سیاه» هنگام بروز بلایای طبیعی ممنوع بوده و مشمول برخورد قانونی خواهد بود.»

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">