Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

معاون امور عمرانی استانداری زنجان گفت: ۹۰۰ میلیون تومان برای تامین زیرساخت های مجموعه گردشگری قره داغ که شامل محل دائمی جشنواره روستا نیز هست، در سال ۹۶ در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، جواد رحمتی در سومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی در سالن شهید شهریاری استانداری زنجان روز گذشته، ۲۳ آبانماه اظهار کرد: سایت گردشگری قره داغ در محوطه ای به مساحت ۴۲ هکتار اجرا خواهد شد که بخشی از آن به گردشگری روستایی اختصاص می یابد.

وی با اشاره به برخی از اهداف ایجاد سایت گردشگری روستایی در این مجموعه، بیان کرد: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها،  ارائه فرهنگ و زندگی روستایی در قالب مدل ها و الگوها ، ایجاد خانه های اقامتی بوم گردی به منظور هتلینگ و آشنایی با فرهنگ زندگی روستایی، تولید و عرضه محصولات روستایی و تجربه زندگی در فضاهای روستایی برای گردشگران علاقمند و تهیه فرآورده های تبدیلی روستایی به صورت مستقیم برای مصرف کنندگان، از جمله اهداف این طرح هستند.

جواد رحمتی عنوان کرد: سایت قره داغ، بعنوان یک منطقه گردشگری فرا استانی در نظر گرفته شده و اساسا با سایت گردشگری گاوازنگ متفاوت است‌. در این سایت یک سری نمایشگاه های دائم و موقت در نظر گرفته شده است. نمایشگاه های دائم در فضای سرپوشیده و محل نمایشگاه های موقت  در فضای باز در نظر گرفته شده تا به منظور معرفی فرهنگ و رسوم در اختیار سایر استان ها  قرار گیرد.

وی در خصوص موقعیت جغرافیایی پروژه گردشگری قره داغ اظهار داشت: این پروژه مابین جاده زنجان-بیجار و اتوبان زنجان-تبریز قرار گرفته که پیشانی شهر است ، چشم انداز زیبایی داشته و موقعیت مناسبی به لحاظ تردد در شمالغرب کشور دارد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">