Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

کرمانشاه- ایرنا- انجمن راهنمایان گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از چند ماه قبل به دنبال میزبانی یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در کرمانشاه بوند که با موافقت مجموعه مدیریتی استان بخصوص استاندار این موضوع امروز در نشستی قطعی و رسما اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ گردهمایی سالانه راهنمایان گردشگری از 10 سال گذشته هر سال در یک استان برگزار می شود که قرار است امسال با حضور 600 نفر شامل راهنمایان، تورگردان ها، عکاسان و خبرنگاران حوزه گردشگری به مدت چهار روز از 29 بهمن تا 2 اسفند در کرمانشاه برگزار شود.
در نشست برنامه ریزی این گردهمایی که روز یکشنبه با حضور استاندار برگزار شد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه توجه به راهنمایان گردشگری به عنوان پیشقراولان جذب و هدایت گردشگران را بسیار مهم دانست و گفت: در کنار توجه به زیرساخت های توسعه گردشگری باید به حوزه نرم افزاری آن یعنی راهنمایان نیز توجه جدی کرد.
جلیل بالایی، معرفی هرچه بهتر و بیشتر کرمانشاه را یکی از برنامه های این اداره کل دانست و افزود: از تمام ظرفیت ها برای این مهم استفاده می کنیم و برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در استان را نیز با این هدف برگزار می کنیم.
وی اظهار کرد که در طول چهار روز برگزاری این گردهمایی بنا داریم کارگاه های آموزشی برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان در ارتباط با نحوه برخورد با گردشگران را نیز برگزار کنیم.
او دیدار راهنمایان و تورگردان های کشور با شخصیت های استان کرمانشاه و بازدید از شهرستان ها را از جمله دیگر برنامه های جنبی این گردهمایی دانست. 
رئیس هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری ایران نیز در این نشست، توسعه گردشگری را از اهداف برگزاری این گردهمایی در استانها ذکر کرد و گفت: راهنمایان گردشگری می توانند در تولید محصولات فرهنگی و ارائه آن به گردشگران نقش بسزایی داشته باشند.
اویس کیانی افزود: همچنین راهنمایان گردشگری می توانند در معرفی جاذبه های ناشناخته مناطق مختلف کشور نقش ویژه ای ایفا کنند.
وی اظهار کرد که از سال 86 تاکنون 10 گردهمایی در 10 استان کشور برگزار شده و امسال در نظر داریم یازدهمین برنامه را در استان کرمانشاه برگزار کنیم و یقین داریم که در توسعه گردشگری استان نقش موثری خواهد داشت.
آنگونه که 'آزاده دادفرین' نایب رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه به خبرنگار ایرنا گفت: این انجمن از سال 93 در استان تشکیل شده و اکنون 27 راهنما به صورت رسمی که دارای کارت راهنمای گردشگری هستند و 20 نفر نیز به صورت افتخاری با این انجمن همکاری دارند. 
براساس اعلام معاون گردشگری استان کرمانشاه در نیمه نخست امسال ۵۲۰ هزار نفر گردشگر داخلی و هشت هزار و 100 نفر گردشگر خارجی از موزه ها و محوطه های تاریخی استان کرمانشاه بازدید کردند.
بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده در استان کرمانشاه وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد.


خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">