Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: شناسایی، تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری و بافت‎های با ارزش روستایی به تعداد 22 روستا در سطح استان و در راستای توسعه اشتغال روستایی و توجه به امر گردشگری انجام گرفته است.
سجاد صنعتی منفرد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از مجموع 730 روستای بالای 20 خانوار در استان طرح هادی برای همه این روستاها تهیه و در 346 روستای استان زنجان اجرا شده است.

وی افزود: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‎ترین و اصلی‎ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در امور کالبدی و عمران و آبادی روستاها محسوب می‎شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مورد نظر با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی برای بهبود شرایط زیست محیطی نقاط روستایی انجام می‌شود، تصریح کرد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان قرار دارد.

صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور 43 درصد و در استان زنجان 47.4 درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشور است.

وی ادامه داد: طرح‌هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف همچون مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی ‌روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‎های روستایی و طرح‌های جامع ناحیه‎ای تعیین می‎کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: شناسایی، تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری و بافت‎های با ارزش روستایی به تعداد 22 روستا در سطح استان و در راستای توسعه اشتغال روستایی و توجه به امر گردشگری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به انجام رسیده که می‎توان به احیای بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به عنوان نمونه بارز آن اشاره کرد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">