Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه جشنواره ملی آش ایرانی به یکی از برندهای جشنواره ای کشور در حوزه گردشگری و غذا تبدیل شده است، گفت: امسال بیش از 100 هزار نفر در روز، از دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی بازدید کردند.

یحیی رحمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: جشنواره ملی آش ایرانی با 12 سال سابقه، قدیمی ترین جشنواره غذایی کشور است و اکنون در زمان برگزاری، مورد توجه تمام تورهای گردشگری است. 

وی ادامه داد: جشنواره ملی آش ایرانی توانسته است زنجان را از یک معبر گردشگری به یک مقصد گردشگری تبدیل کند به طوری که بر اساس اطلاعات ثبت شده، 28 درصد پلاک های خودرو پارک شده در پارکینگ جشنواره امسال، غیر بومی بودند. 
رحمتی از سفر 147 تور گردشگری از نقاط مختلف کشور به مقصد دوازدهمین جشنواره ملی ایرانی خبر داد و اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب این دوره از جشنواره آش ایرانی، ورود نخستین قطار گردشگری داخلی به مقصد این جشنواره بود که برای نخستین بار در کشور شاهد چنین رویدادی بودیم.
رحمتی اظهار کرد: امسال در بخش آش و بخش صنایع دستی جشنواره به ترتیب شاهد رشد 11 درصدی و 16 درصدی حضور شرکت کنندگان از استان های مختلف کشور بودیم.
وی به اجرای آیین های سنتی، موسیقی و رقص های محلی از 12 استان کشور در دوازدهمین جشنواره آش ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: حضور گروه های مختلف از اقوام کشور نیز در جشنواره امسال رشد 30 درصدی داشت. 
رحمتی یاد آور شد: از استان زنجان نیز 180 گروه آشپزی متقاضی شرکت در جشنواره بودند که با برگزاری آزمون و مسابقه اولیه، 15 گروه توانستند جواز حضور در جشنواره ملی آش ایرانی را کسب کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان اینکه گروه های شرکت کننده در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در قالب 200 غرفه در مجموعه گردشگری گاوازنگ ارائه محصولات متنوع خود پرداختند، افزود: گروه های آشپزی از 26 استان کشور، اقدام به پخت 50 نوع آش های محلی خود در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی کردند و همچنین در بخش صنایع دستی جشنواره نیز همه استان های کشور با پرپایی غرفه های به معرفی و ارائمه محصولات خود پرداختند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از هشتم تا دوازدهم شهریور امسال در محل مجموعه تفریحی، فرهنگی گاوازنگ زنجان برگزار شد.

خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">