Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، علی محمودی در نشست خبری نخستین جشنواره روستا در زنجان، اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره روستا در زنجان، از 20 تا 25 شهریور ماه برگزار می شود و در این جشنواره، 80 غرفه مختلف برای معرفی ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی روستاهای استان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه جامعه روستایی همواره در تولید محصولات کشاورزی و دامی، مسئولیت مهم حفظ امنیت غذایی کشور را بر عهده داشته است، افزود: معرفی روستاها به همراه ارائه توانمندی های این مناطق، زمینه لازم را برای عرضه محصولات تولیدی روستاها فراهم خواهد کرد و همپنین زمینه پویایی اقتصادی و تقویت معیشت روستائیان را مهیا می سازد.
این مقام مسئول به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: آگاهی بازدیدکنندگان از قابلیت ها و ظرفیت های بخش روستایی استان و تولیدات آن، معرفی روستاهای نمونه و معرفی آنها به عنوان الگوی توسعه برای سایر روستاها، معرفی جاذبه های فرهنگی از قبیل آداب و رسوم، بازی های محلی و غذاهای بومی و جاذبه های گردشگری، معرفی مشاهیر و استعدادهای جوان روستاها، کارآفرینان عرصه روستایی، ایجاد ارتباط دوسویه شهرنشینان با روستائیان، تقویت روحیه خودباوری و توانمندی جامعه روستایی و برقراری ارتباط تجاری بین تولید، مصرف و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات کشاورزی، از جمله این اهداف تعریف شده است.
وی بر ضرورت تقویت معیشت جامعه روستایی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها تاکید کرد و گفت: مهاجرت جمعیت روستاها به مناطق شهری، موجب بروز مشکلات زیادی برای شهرها می شود که از دلایل مهم بروز این امر، عدم تامین مناسب معیشت جامعه روستایی، نبود زیرساخت های مطلوب و فراهم نکردن زمینه کشاورزی نوین جهت بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم روستا است.
محمودی برگزاری جشنواره روستا را موجب برندسازی تولیدات و قابلیت های جوامع روستایی استان برشمرد و تاکید کرد: جشنواره روستایی موجب معرفی ظرفیت های تولیدی روستاها و حمایت از آنها می شود که این رویکرد، شکوفایی مناطق روستایی و رونق و پویایی اقتصادی روستاها را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان به شاخص های مورد توجه در این طرح اشاره کرد و گفت: از جمله شاخص های تعریف شده برای این جشنواره می توان به «روستا، کانون تولید و ارزش آفرینی»، «روستا، خواستگاه اقتصاد مقاومتی»، «روستا، محور تولید و اشتغال»، «روستا، مرکز کشاورزی، باغداری و دامپروری» و «روستا، مظهر سادگی، بی آلایشی و طبیعت زیبا» اشاره کرد.
وی به معیارهای انتخاب روستای نمونه در جشنواره اشاره کرد و افزود: بر اساس 5 شاخص و از هر بخش حداقل یک روستا برای حضور در جشنواره انتخاب شده که از جمله این شاخص ها، تولید کننده محصولات ویژه و شاخص و تنوع تولید، مشارکت بالای مردم روستا در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و دارای امکانات اشتغال برای رده های مختلف سنی می باشد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">