Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

استاد دانشگاه پیام نور زنجان و کارشناس برنامه ریزی شهری با بیان اینکه منطقه گاوازنگ (ائل داغی) با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می تواند به عنوان یک منطقه تفریحی و گردشگری برای شهر و حتی استان زنجان مطرح باشد، گفت: ایجاد مجموعه گردشگری و تفریحی در گاوازنگ تهدیدی برای منابع طبیعی نیست.

یوسف خدائی در گفت و گو با خبرنگار زنجانم اظهار داشت: در سالهای اخیر برگزاری جشنواره آش و برنامه های فرهنگی و تفریحی در این منطقه نشان از استقبال مردم برای ایجاد چنین مکانی دارد.

کارشناس برنامه ریزی شهری با بیان اینکه دنیا به سمت نظریه سر زندگی می رود، عنوان کرد: مکان تفریحی برای مردم شهر همچون هوا ضروری بوده و نمی توان در طراحی فضاهای شهری آن را نادیده گرفت.

وی وجود مناطق تفریحی و گردشگری را در کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری موثر دانست و گفت: امروزه شاهد هستیم که کشورهای پیشرفته در توسعه شهرهای خود با توسعه مکان های تفریجی و زیرساختهای گردشگری به سمت تبدیل مناطق جرم خیز به مناطق فرهنگی و تفریحی هستند که این رویکرد می تواند علاوه بر افزایش نشاط اجتماعی در شکل گیری رفتارهای مطلوب افراد بزهکار نیز موثر باشد.

خدائی ابراز کرد: هرچه قدر برای رفاه مردم امکانات رفاهی در نظر گرفته شود باز نیز کم است چرا که هدف از ساختن شهر تامین آسایش و رفاه مردم و نه ساختمان سازی است اما متاسفانه در ایران تنها با رویکرد ساختمان سازی پیش می رویم.

استاد دانشگاه پیام نور زنجان با بیان اینکه ایجاد محیط شاداب برای تمامی سنین و همه اقشار در فضاهای شهری ضروری است، عنوان کرد:  با توجه به اینکه در شهر زنجان محیطهای تفریحی بسیار کم است بهترین مکان برای ایجاد مجموعه تفریحی و گردشگری منطقه گاوازنگ زنجان است.

خدایی با بیان اینکه ایجاد منطقه گردشگری نمی تواند لطمه ای به منابع طبیعی وارد کند، اظهار کرد: دلایل بسیاری زیادی وجود دارد که بهترین کاربری برای این منطقه همان فضای تفریحی است که یکی از این دلایل وجود آب و هوای مطلوب این منطقه است.

کارشناس برنامه ریزی شهری افزود:تهدید منابع طبیعی و زیست محیطی ایجاد نمی شود و باید فراموش نکینم که محیط زیست برای آسایش انسان است نه انسان برای محیط زیست .

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">