Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان - ایرنا - رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: روستای تاریخی و گردشگری قروه در ابهر، با قدمت 3 هزار ساله آثار ارزشمندی را در خود جای داده است.

عباس شمشیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به جاذبه های گردشگری بسیاری در شهرستان ابهر اشاره و اظهار کرد: شهرستان ابهر با آثار تاریخی متعدد و چشم اندازهای طبیعی بسیاری که دارد یکی از بهترین مقصدهای گردشگری است و ما نیز امسال آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی در ابهر هستیم.
وی با اشاره به روستای تاریخی قروه که در 15 کیلومتری شرق ابهر در جاده ترانزیتی ابهر – تاکستان و در امتداد رودخانه ابهررود قرار گرفته است، تصریح کرد: این روستا قدمت 3 هزار ساله دارد و خانه های سنتی این روستا روی صخره هایی بنا شده که زیر بنای روستا است و روخانه زیبای ابهر رود از میان این روستا عبور می کند.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ابهر با اشاره به معماری صخره ای و دست کند این روستا، یاد آور شد: هنوز هم آثار و بقایای منازلی که در دو طرف رودخانه ابهررود در دل کوه کنده شده وجود دارد.
وی افزود: این روستا دارای آثار ارزشمند بسیاری است که مسجد جامع قروه نیز با قدمت 1025 سال یکی از بناهای تاریخی ارزشمند به جا مانده از دوران سلجوقی است و به سبک چهارطاقی احداث شده و دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاص خود است. 
شمشیری خاطر نشان کرد: در قسمت غربی همین روستا آرامگاه امامزاده محمد ابوالخیر(ع) واقع شده است که در دوران صفویه ساخته شده و بنای آن را می توان با بنای مولا حسن کاشی در سلطانیه مقایسه کرد.
وی یاد آور شد: روستای قروه دارای یک پل تاریخی است و علاوه بر این بافت تاریخی خانه های روستایی نیز جلوه زیبایی دارد.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ابهر با اشاره به استقبال از مسافران نوروزی در ابهر، بیان کرد: یک ساعت پس از تحویل سال جدید از میهمانان و گردشگران در عوارضی این شهر با اهدای صنایع دستی استقبال خواهد شد.
وی تصریح کرد: روستای درسجین، موزه مردم شناسی روستای چشین، روستای امیر بوستاق، چشم انداز سد کینه ورس، آبشار زیبای کوله خانه، آرامگاه پیر احمد زهر نوش، امامزاده زیدالکبیر نیز از مکان های گردشگری شهرستان ابهر است.

خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">