Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: برای ارائه اطلاعات به گردشگران در موزه رختشوی خانه زنجان، سیستم QR code و wifi هوشمند  در این موزه راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی امروز اظهار کرد: سیستم QR code در بهار سال آینده در موزه مردان نمکی و نیز گنبد سلطانیه به اجرا در می آید.

او زنجان را سومین استانی دانست که از سیستم QR code و wifi هوشمند بهره می برد و عنوان کرد: البته زنجان اولین استان در کشور است که این سیستم را در سطح پیشرفته  و با قابلیت پخش کلیپ به اجرا درآورده است.

همچنین محمود فیروزی مجری طرح سیستم QR code و wifi هوشمند در این خصوص گفت: با کمک QR Code بازدیدکنندگان می توانند با فعال نمودن wifi  گوشی همراه خود در داخل موزه، نرم افزار QR Code را بصورت آفلاین دریافت و با اسکن نشانگرهای QR نصب شده در محیط موزه، اطلاعات مربوطه را به صورت نوشتاری و تصویری در گوشی خود مشاهده  و ذخیره نمایند.

فیروزی گفت: از تکنولوژی کیوآر در کشورهای مختلف جهان برای اطلاع رسانی به گردشگران استفاده می شود و از جمله مزایای این طرح در دسترس بودن سریع اطلاعات با استفاده از گوشی تلفن همراه و یا تبلت، فراگیر بودن آن، عدم محدودیت برای استفاده، عدم نیاز به اینترنت و همچنین امکان ذخیره اطلاعات دریافت شده است.

او اظهار کرد:  بازدید کنندگان می توانند برای همیشه اطلاعات مفید تاریخی و گردشگری را بصورت نا محدود ذخیره و در اختیار دیگران نیز قرار دهند که این امر موجب  معرفی هر چه بهتر اطلاعات گردشگری و اشیاء موزه می شود.

 مجری طرح سیستم QR code و wifi هوشمند ادامه داد: QR Code رمزینه پاسخ سریع و با ظرفیت بالای رمزدار دو بعدی با ساختار ماتریسی (صفرویک) می باشد که به منظور رمز  گشایی آسان محتویات آن با سرعت زیاد طراحی شده است.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">