Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

عثمان آیک، رئیس فدراسیون هتلداران ترکیه می‌گوید ایرانیان علاقه زیادی به سفر به ترکیه دارند و با توجه با افزایش "چشمگیر" شمار مسافران ایرانی به ترکیه در سال‌های گذشته انتظار می‌رود این روند در سال جاری میلادی نیز ادامه داشته باشد.

بر اساس آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، تعداد گردشگران ایرانی که در سال ۲۰۱۵ به این کشور سفر کرده‌اند با نزدیک به هفت درصد افزایش نسبت به سال قبل بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده است.

با افزایش حمله‌های تروریستی در ترکیه، به ویژه پس از کودتای نافرجام تابستان، تعداد مسافران ایرانی این مقصد، در سال ۲۰۱۶ اندکی کمتر شده، اما به نظر می‌رسد از ابتدای ژانویه امسال وضعیت به سمت عادی شدن پیش می‌رود.

رئیس فدراسیون هتلداران ترکیه، پنج‌شنبه ۲۶ اسفند به خبرگزاری آناتولی گفت: «بعد از کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه مسئولان ایرانی عجولانه تصمیم گرفتند و تورهای گردشگری به ترکیه را منع کردند. ان‌شاءالله بعد از این چنین نخواهد شد.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران حدود یک ماه پس از کودتا برای دیدار و مذاکره با مقام‌های ترکیه به آنکارا سفر کرد و مسئولان این وزارت‌خانه اندکی بعد اعلام کردند که ممنوعیت تورهای گردشگری به این کشور لغو شده است.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">