Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

همدان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: تغییر نگرش کشورهای خارجی متاثر از برجام سبب استقبال چشمگیر فعالان صنعت گردشگری و شرکت گسترده در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 به میزبانی ایران شد.

علی مالمیر روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: روشنگری های برجام، تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران را خنثی کرد و با تغییر نگرش کشورهای خارجی، شرایطی مهیا شد که هفدهمین کنوانسیون بین المللی گردشگری به میزبانی ایران با استقبال گسترده فعالان صنعت گردشگری از سراسر جهان مواجه شود.
وی ادامه داد: در شرایطی که در کشورهای همسایه، مشکلات و ناامنی بسیار فراوانی دیده می شود اما با تلاش جهادگونه رزمندگان دیپلماسی دولت تدبیر و امید و توافق برجام رویکرد جهانی نسبت به ایران تغییر کرد و برگزاری رویدادهای بین المللی مشابه کنوانسیون راهنمایان گردشگری با توجه و استقبال گسترده از سوی جهانیان روبرو شده است که مهر تاییدی بر ثبات و امنیت موجود در کشور و ظرفیت های فوق العاده ایران است.
وی ادامه داد: ایران در بین رقبای جدی خود توانست میزبانی کنوانسیون گردشگری 2017 را بدست آورد که نشان دهنده تغییر رویکرد کشورهای خارجی نسبت به ایران است و در استان همدان هم که یکی از استان های مقصد پیش تور این کنوانسیون است حدود 143 نفر از راهنمایان گردشگری برجسته از 21 کشور جهان که عمده آنها کشورهای اروپایی هستند حضور می یابند.
مالمیر توضیح داد: این راهنمایان گردشگری با تمایل شخصی خود ثبت نام کرده و متقاضی شده اند که در پیش تور این کنوانسیون در همدان حضور یابند و استقبال گسترده این افراد از همدان که بیش از حد انتظار بود به واسطه وجود جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی استان و در راستای تغییر نگرش حاصل از برجام ارزیابی می شود.
وی با تاکید بر ینکه میزبانی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری رویداد مهمی در حوزه گردشگری همدان محسوب می شود اظهار کرد: استان همدان از شرایط و جایگاه تاریخی خاص برخوردار است و کشورهای خارجی می توانند یکی از مهمترین بازارهای هدف گردشگری این استان باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان بیان کرد: ظرفیت های همدان آن طور که باید به مخاطبان خارجی معرفی نشده است و با توجه به محدودیت اعتباری دولتی که برای تبلیغات در کل کشور وجود دارد باید به دنبال راه های خلاقانه و اثربخش بود تا با هزینه های کمتر ، ظرفیت های موجود را به بهترین شکل معرفی کرد.
مالمیر ثبت جهانی آثار تاریخی و باستانی را از راهبردهای اصلی رونق گردشگری خارجی عنوان کرد و گفت: گردشگران خارجی با مطالعه و آگاهی، مقصد گردشگری خود را گزینش می کنند و ثبت جهانی آثار به عنوان برند می تواند محرکی برای افزایش تقاضای گردشگران خارجی باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار کرد: ثبت جهانی آثار فرهنگی، مطالبه عمومی استان همدان است و در این راستا هفته گذشته گام اصلی استان برای تکمیل پرونده دره ارزانفود برای ثبت جهانی انجام و به سازمان مرکزی در تهران ارسال شد.
مالمیر تولید محتوا در فضای مجازی را راهبرد دیگری برای رونق گردشگری خارجی استان عنوان کرد و گفت: با جستجو در فضای مجازی مطلب چندانی راجع به تاسیسات و آثار گردشگری و باستانی همدان یافت نمی شود لذا راهبرد تولید محتوا در فضای مجازی در آینده نزدیک مد نظر قرار می گیرد.
وی بیان کرد: برگزاری رویدادهای بین المللی راهبرد موثری برای رونق گردشگری خارجی است که از یک سو ابزاری برای معرفی استان در خارج از کشور و زمینه ساز حضور گردشگران خارجی است و از سوی دیگر می توان در برگزاری رویدادهای بین المللی زیرساخت های استان را ارزیابی کند.
به گزارش ایرنا استان های قزوین، زنجان و همدان پیش تور هفدهمین کنوانسیون بین المللی گردشگری و استان های اصفهان، یزد و فارس پس تور کنوانسیون هستند و برنامه اصلی این کنوانسیون در تهران برگزار می شود.
استان همدان در ششم تا هشتم بهمن ماه سالجاری میزبان پیش تور این کنوانسیون با حضور 143 نفر از راهنمایان تور گردشگری برجسته از 21 ملیت دنیا است.
11هزار و 300 گردشگر خارجی سال گذشته از استان همدان بازدید کردند.

خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:اکبر بهاروند

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">