Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

سرپرست فرمانداری زنجان با اشاره به ظرفیت‌های موجود گردشگری در روستاهای زنجان گفت: نگاه متوازن لازمه توسعه همه‌جانبه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، رسول بیات شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان به سهم در نظر گرفته شده استان در حوزه‌های مختلف گردشگری و کارگاه‌های روستایی اشاره و به این نکته تاکید کرد و اظهار داشت: آیا سهم در نظر گرفته شده با توجه با شاخص‌های خاص، نیاز و اعلام آمادگی این استان بوده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های حوزه گردشگری در استان از جمله کمبود هتلها و مراکز اقامتی عنوان کرد: محدودیت در زیرساخت های حوزه گردشگری از جمله موارد ذکر شده در جذب گردشگر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

سرپرست فرمانداری زنجان نگاه متوازن را لازمه توسعه همه جانبه دانست و بیان کرد: احداث کنندگان مراکز خدماتی و رفاهی به شرق زنجان گرایش دارند اما با توجه به اینکه شهر زنجان در وسط استان قرار دارد نگاه‌ها برای توسعه همه جانبه نیز باید متوازن باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود روستاها برای جذب گردشگر و تبدیل شدن به روستاهای هدف گردشگری خاطرنشان کرد: غرب زنجان نیز نیازمند جذب اعتبار در حوزه گردشگری است.

بیات با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها بر پایه تولید از اهداف حمایتی دولت و مسئولان زنجان است به برنامه ایجاد خانه‌های گردشگری نیز اشاره و ابراز کرد: کاهش فاصله روستاها و شهر از اهدافی است که در برنامه‌های حمایتی خود بر آن تاکید داریم.

اقدامات انجام شده برای طرح‌های تولیدی استان

ابوالفضل عباسچیان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز در این جلسه به اقدامات انجام شده برای 302 طرح تولیدی اشاره و اظهار داشت: از این تعداد و از مجموع 82 طرح احصا شده، 29 طرح در نوبت دریافت تسهیلات قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به مشکلات 100 طرح از 302 طرح ذکر شده عنوان کرد: این 100 طرح در ارائه وثیقه بانکی، توجیه اقتصادی و وجود چکهای برگشتی با مشکلاتی در دریافت تسهیلات روبرو شدند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به اقدامات بانکها در پذیرفتن طرحها و پروژه‌ها برای ارائه تسهیلات خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی با قبول 14 پروژه به 12 پروژه تسهیلات پرداخت کرده و بانک صنعت و معدن و سپه نیز به ترتیب هشت و دو طرح را در دست بررسی دارند و بانک انصارهم برای یک طرح تسهیلات پرداخت کرده است.

وی تعداد طرح‌های در دست بررسی بانک‌های رفاه، ملت، پست بانک و ملی را به ترتیب دو، یک و پنج و دو طرح عنوان کرد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">