Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان - ایرنا - مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زنجان گفت: در زمان حاضر از یک هزار 189 روستای این استان، 254 روستا خالی از سکنه است.

علی محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 380 هزار و 925 نفر معادل 37.5 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.
وی ادامه داد: میزان جمعیت روستایی استان زنجان 5 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال 1390، جمعیت استان زنجان یک میلیون و 15 هزار و 734 نفر است.
محمودی با بیان اینکه اقتصاد مهمترین عامل مهاجرت روستائیان به شهرها است، اظهار کرد: وجود زیر ساخت های مورد نیاز همچون آب، برق، گاز، راه و امکانات آموزشی در روستاها نیز نقش مهمی در ماندگاری جمعیت در آن ها دارد چرا که با وجود درآمد، روستائیان برای برخورداری از امکانات بیشتر به شهرها مهاجرت می کنند.
وی به وجود امکانات مناسب در اغلب روستاهای استان اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی انجام شده اگر روستاییان به لحاظ اقتصادی و معیشتی تامین شوند به طور معمول دست به مهاجرت به شهرها نمی زنند.
محمودی به مسائل و معضلات شهری از قبیل حاشیه نشینی و دیگر آسیب های اجتماعی در نتیجه مهاجرت به شهرها اشاره کرد و افزود: طی سال های گذشته مهاجرت روستائیان این استان به شهرها روند روبه رشد داشته که این روند در زمان حاضر کاهش یافته است.

خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

تا الان ۱ نظر داریم.

ابوالفضل مهدوی فر ۰۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۱

سلام
وبلاگ خوبی دارید
خوشحال می شم به وبلاگ من هم سر بزنید و در مسابقه کتابخوانی شرکت کنید:
http://cafe-ketab.blog.ir/
موفق و مؤید باشید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">