Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

در کارگروه گردشگری استان زنجان مطرح شد که با اخذ پروانه گره کور پروژه شهرک صنایع دستی و گردشگری استان زنجان باز شده است.

به گزارش موج رسا, عملیات اجرای شهرک صنایع دستی و گردشگری نور در اوایل سال 1391 در زمینی به وسعت 85 هزار متر مربع و زیر بنای کلی در حدود 55 هزار متر مربع و محوطه سازی حدود 50 هزار متر مربع با کاربری های مختلف آغاز شده است.

برای این پروژه 9 هزار متر مربع پارکینگ زیر نظر مهندسین و طراحان در مهمترین محور مواصلاتی شمال غرب کشور ابتدای آزاد راه زنجان - قزوین تعریف شده است.

امروز کارگروه گردشگری استان زنجان برگزار شد و یکی از مصوبات جلسه گذشته این کارگروه اخذ پروانه برای این پروژه بود که گزارش آن و آخرین وضعیت پروژه در جلسه امروز ارائه شد.

حسنی کارشناس  اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه کارگروه گردشگری استان با اشاره به اخذ پروانه برای احداث پروژه شهرک صنایع دستی و گردشگری نور در زنجان اظهار داشت:اعتبار پروانه تا 4 سال آینده است و از نظر قرارداد برای اتمام پروژه وقت داریم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت هایی در حال حاضر در حال انجام است، افزود: خاکبرداری و بخشی از فنداسیون نیز انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه با این پیشرفت فیزیکی احتمال می رود در زمان مقرر به پایان نرسد، تصریح کرد: ضروری است میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه نظارتی برنامه زمان بندی اجرای پروژه را از مدیر اجرایی خواستار شوند.

 

*پروانه شهرک صنایع دستی و گردشگری اخذ شده است

فیضی مدیر پروژه شهرک صنایع دستی و گردشگری نور نیز در این جلسه اظهار داشت: موارد جلسه گذشته به ویژه اخذ پروانه پیگیری شده است و همه استعلام ها از دستگاه های مربوطه اخذ شده است.

وی افزود: پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه 2 صادر شده است که به عنوان مشکل اصلی پروژه محسوب می شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کار و فعالیت های عمرانی آغاز شده است و در این مدت دو ماه و نیم در شش قسمت کار ادامه داشته است که تجهیز کارگاه،ایجاد تاسیسات زیربنایی،ایجاد کمپ های کارگری،دکل روشنایی،دپوی 800 تن میلیگرد،اجرای اسکلت فلزی و بتنی و اجرای عملیات خاکی انجام شده است.

مدیر پروژه شهرک صنایع دستی و گردشگری نور ادامه داد: عملیات خاکی قراردا دبسته شده است و خاکبرداری بازارچه صنایع دستی، پارک آبی،شهربازی، هایپرمارکت، نمایشگاه120 هزار متر مکعب انجام شده است.

فیضی از اجرای 2 هزار متر مربع فنداسیون برای این پروژه خبر داد و گفت: اسکلت فلزی نیز که ساخت و مونتاژ سوله های پارک آبی و شهربازی در کارگاه در حال تولید است که پس از نصب چهره پروژه تغییر می کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای اسکلت بتنی نیز در دستور کار است که عملیات آرماتور گذاری و قالب بندی بخشی از پروژه اجرایی شده است.

این مسئول از اجرای دیوار سنگی ضلع شمالی پروژه خبر داد و گفت: ضلع شرق و جنوب نیز پس از اتمام ضلع شمالی اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تامین مالی پروژه که بر عهده سرمایه گذار است، مشکلی نیست، افزود: اما پیشنهاد می کنیم همزمان با انجام عملیات اجرایی بحث تسهیلات در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در خصوص این پروژه اظهار داشت: این پروژه از اول پیگیری شده است و امروز گره اصلی باز شده است.

 

*زمان بندی برای اجرای پروژه شهرک صنایع دستی ضروری است

جواد رحمتی بر ضرورت برنامه ریزی منظم برای این پروژه تاکید کرد و گفت: احساس می شد که عزمی برای کار نیست و با صدور پروانه انتظار می رود پیشرفت پروژه بیشتر شود.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی نظارت های لازم را بر این پروژه انجام داده و زمان بندی مشخصی برای پروژه در نظر گرفته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: صنایع دستی و گردشگری در کشور به تنهایی می تواند حداقل 60 درصد ظرفیت ایجاد اشتغال را به دنبال داشته باشد که به همین دلیل در استان از این پروژه استقبال می شود.

معاون عمرانی استاندار این حوزه را دارای ظرفیت های ویژه برای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی می تواند ماموریتی در زمینه اقتصاد مقاومتی برای خود تعریف کند.

 

*احداث سینما موجب ماندگاری پروژه شهرک صنایع دستی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در خصوص این پروژه اظهار داشت: با توجه به رونق امروز صنعت سینما و  حضور سینما در چنین پروژه هایی موجب ماندگاری بازدیدکنندگان می شود.

ناصر مقدم تصریح کرد: درخواست داریم نسبت به احداث سینمای کوچک در قالب 100 تا 120 نفر اقدام شود.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت احداث سینما می تواند 160 میلیون تومان برای صوت این مجموعه کمک کند.

گفتنی است، در این کارگروه مصوب شد تا ظرف دو هفته آینده زمان بندی اجرای پروژه به اداره کل راه و شهرسازی ارائه شود.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">