Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

محمود علی محمدی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: با اجرای طرح "یک روستا، یک محصول" چهار روستا در مسیر اتوبان تبریز تا تهران به تولید و عرضه صنایع دستی می‌پردازند. انتخاب این روستاها به خاطر نزدیکی آنها به اتوبان است.

وی ادامه داد: در این طرح  با استفاده از پتانسیل نزدیکی به اتوبان ، گردشگران به حضور در این روستاها و حس تجربه های متفاوت گردشگری دعوت می‌شوند.

به گفته علی محمدی این طرح در راستای استفاده از پتانسیل اتوبان برای جذب گردشگر و ایجاد بازارهای جدید برای صنایع دستی اجرا می شود که هم اکنون در حال مطالعه است و هر کدام از این روستاها تنها 10 دقیقه با خروجی اتوبان فاصله دارند.

وی افزود: روستاهای "چیر" در زمینه چاقو سازی، "یوسف آباد" در زمینه محصولات چرمی، "قلعه حسینیه" در زمینه و سفال و گلیم و "عمید آباد" در زمینه سفال و گلیم فعالیت خواهند‌کرد.

گفتنی است "یک روستا، یک محصول" ، طرحی است که به موجب آن در روستاهای منتخب طرح، یک محصول صنایع دستی به روستائیان در راستای اشتغال زایی و ایجاد بازارهای جدید برای صنایع دستی اجرا می شود.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">