Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به تصویب قانون منع تولید و حمل چاقو گفت: در صنعت چاقوسازی استان زنجان 10 هزار نفر به صورت مستقیم و 15 هزار نفر غیرمستقیم فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان رحیم حاج‌نایبی امشب در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی زنجان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته در یک اقدام غیر کارشناسی، متاسفانه قانونی به ضرر صنعت استان زنجان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه قانون منع تولید و حمله چاقو و سلاح سرد به پیشنهاد نیروی انتظامی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اضافه کرد: صنعت چاقوسازی در زمره هنرهای تولیدی و فاخر استان زنجان قرار دارد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان ادامه داد: در تولید و عرضه صنعت چاقو سازی در استان زنجان تعداد زیادی شاغل وجود دارد که با تصویب قانون منع تولید چاقو و حمل آن در معرض خطر شغلی قرار گرفته‌ است.

حاج‌نایبی با اشاره به گلایه‌های خود از نمایندگان استان زنجان در رابطه با تصویب قانون منع تولید چاقو در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان زنجان 10 هزار نفر به‌صورت مستقیم و 15 هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم در صنعت تولید چاقوسازی استان زنجان فعالیت دارند.

وی افزود: در قانون به تصویب رسید حمل قمه و قداره که در زمره سلاح های سرد و خطرناک قرار دارند وجود دارد، اما آن چیزی که به تصویب رسیده بسیار کلی است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه صنعت چاقو‌سازی با تار‌ و‌ پود زنجان گره خورده است، ابراز کرد: از استاندار زنجان تقاضا داریم تا در تدوین آیین‌نامه‌ها در مورد، مشکلات به‌وجود آمده برای فعالان صنعت چاقوسازی استان زنجان مد نظر قرار گیرد.

حاج نایبی با بیان اینکه موضوعات در این قانون به‌صورت کلی مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: اگر به هر ابزاری به‌عنوان آلت قتاله نگاه شود، از فردا باید از تولید خودروها، همچنین مواد شیمیایی و غیره نیز در کشور جلوگیری شود.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">