Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان - ایرنا - دبیرکل اکو گفت: بنابر وظیفه محول شده از سوی کشورهای عضو، دبیرخانه سازمان همکاری های اقتصادی 'اکو' موظف است تا از طریق سیاست ها و راهکاری های مناسب برای ارتقای صنعت گردشگری در منطقه تلاش کند.

محمد ابراهیم آکچا شبانگاه دوشنبه در مراسم آغاز به کار دومین جشنواره غذای کشورهای اکو - جاده ابریشم در زنجان افزود: بسیار خوشوقتم که شاهد برگزاری دومین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم در شهر تاریخی زنجان هستم.

وی یادآورشد: برگزاری دوباره این جشنواره به شکل مستقل از جشنواره ملی آش، نشان از موفقیت این حرکت است.

آکچا اظهار کرد: امروز، برای احیای این میراث تاریخی و ارج نهادن به آیین های دیگر، رشادت و عزم چشمگیری در میان مردم و مسئولان زنجان به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای واقع در مسیر جاده ابریشم، مشاهده می شود.

دبیرکل اکو گفت: مطمئن هستم که شهر زنجان با میزبانی سالانه این رویداد مهم، نقش بیشتری در راه توسعه گردشگری در ایران و منطقه اکو ایفا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، سند چشم انداز اکو برای سال های 2015 تا 2025 تدوین شده و گردشگری به عنوان یکی از چهار حوزه حائز اهمیت در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

آکچا ادامه داد: برگزاری سالانه جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم، تجلی اراده این سازمان، برای قرار گرفتن در کنار نهادهای محلی در راه ارتقای توانایی ها، ظرفیت ها و کمک به شکوفایی جذابیت های گردشگری کشورهای عضو و معرفی آنها به جوامع منطقه ای و بین المللی است.

دبیرکل اکو گفت: مصادف شدن این جشنواره با روز جهانی گردشگری رویداد فرخنده ای است که در عمل شعار ' گردشگری برای همه بهبود دسترسی جهانی' را محقق می کند.

وی اضافه کرد: جشنواره غذا فرصتی است برای ساکنان محلی تا فرهنگ غذایی ملل دیگر را بدون تحمل هزینه های سفر تجربه کنند.

آکچا ابراز کرد: این جشنواره فرصتی را برای ملل شرکت کننده فراهم می سازد تا آشپزی کشور متبوع خود را به نمایش بگذارند و برای کشور خود در آینده گردشگر جذب کنند.

اکو سازمان همکاری های اقتصادی است که در سال 1343 با حضور کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان راه اندازی شد و امروز 10 کشور حاضر در آسیای غربی عضو آن هستند.

خبرنگار: مینا افشاری

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">